[JUSTIFY][font=Arial]مؤسس IBM، توماس واتسن می گوید: "اگر می خواهید میزان موفقیتتان را بالا ببرید، شکست هایتان را دو برابرکنید."
وقتی می خواهید تاثیری شگرف در محل کار خود بگذارید و مرکز توجه باشید، ممکن است با شکست های کوچک و بزرگ از هدف خود جا بمانید. اما طریقه ی برخورد شما با شکستهایتان همان چیزی است که به موفقیتتان کمک می کند. سؤال اینجاست: آیا آنقدر باهوش هستید که بتوانید از شکست هایتان درس بگیرید؟
شکست های شغلی جزئی از کارتان است، اما اگر درست با آن برخورد کنید، می تواند در طولانی مدت موفقیت های بزرگی عایدتان کند. در این مقاله قصد داریم تکنیک هایی به شما آموزش دهیم که از طریق آنها بتوانید شکست های کاریتان را رفع و رجو کنید.
● از دست دادن فرجه تحویل کار
وقتی فرجه ای را از دست می دهید، احساس ناراحتی و خستگی به شما دست خواهد داد، اما سعی نکنید با این تغییر اخلاق، همه را از این شکست باخبر کنید. اگر مرتباً رئیستان به خاطر تحویل ندادن به موقع کار به شما گوشزد می کند، حتماً باید دوره های مدیریت زمان را بگذرانید. اما اگر می خواهید تا انبوهی از کار را در یک زمان بسیار کوتاه و ناکافی به اتمام برسانید، باید منتظر شکست باشید.
▪ نکته: به غریزه تان اطمینان کنید. اگر احساس می کنید که زیر فشار انبوهی از کار کمرتان خم شده است، در موردش صحبت کنید. در چنین مواقعی خوب است تا مسائل را با رئیستان درمیان بکذارید تا فرجه ی شما را برای اتمام کار بیشتر کند.
● اختلاف و مشاجره
در این دورانی که اکثر کارها به صورت گروهی و جمعی انجام می گیرد، پیش آمدن اختلاف با همکاران و مشاجره و بگو مگو با رئیس، جزءِ شکست های کاری به حساب می آید.
▪ نکته: سعی کنید به جای جانب گیری در مواقع پیش آمد اختلاف، به دنبال زمینه های مشترک باشید. اگر لازم است که سوپروایزرتان را هم در جریان بگذارید، به او بگویید که چطور اختلافات بین تیم بر بازدهی شما تاثیر منفی می گذارد.
خاطرتان باشد که انتقاد از کارتان به این معنا نیست که همکاران یا مشتریانتان شما را به عنون یک فرد نشانه گرفته اند. اگر شما حین ارائه خدمات به یک مشتری مهم، خطا کردید، دلیل بر این نیست که شما کارمند بدی هستید و کارهای نیک قبلیتان را نیز از بین نمی برد. اگر از شما انتقاد شد، ناراحت نشوید سعی کنید آن را بپذیرید.
● قصور در تعهد
محصول مورد نیاز مشتریتان سر وقت آماده نشده یا تحویل داده نشده است. البته مشکل خدماتی بزرگی است و نمی دانید که چطور باید رابطه تان را از خطر نابودی نجات دهید.
▪ نکته: با مشتریانتان صادق باشید و به آنها بگویید حاضر به انجام هر کاری هستید تا مشکل برطرف شود. هیچوقت سعی نکنید مسائل را با سیاست لاپوشونی کنید. مشتریان شما نیز انسان هستند و از تلاش صادقانه ی شما خرسند خواهند شد. و دفعه ی بعد که باز کاری را پیش شما آوردند، آنها را با انجام سریع و کامل کارشان غافلگیر کنید.
● شانه خالی کردن از بار مسئولیت
اگر همیشه بهانه بیاورید، ممکن است بگویند فرد غیر قابل اطمینانی هستید که همیشه حالت تدافعی دارد. البته ممکن است شما فرد محکمی باشید، اما اگر بخواهید همیشه خطاها و کوتاهی هایتان را با بهانه تراشی بپوشانید، مطمئناً شکست خواهید خورد.
▪ نکته:با واقعیات روبه رو شوید و دست از به تعویق انداختن کارها بردارید. اگر نمیرسید، از دیگران بخواهید تا به شما برای تکمیل کارها کمک کنند. اگر باز شکست خوردید، عذر خواهی کنید و کارها را بدون بهانه تراشی و شانه خالی کردن از مسئولیت سامان دهید. غرور را کنار بگذارید و از دوستانتان کمک بخواهید تا شما را در این مسیر یاری کنند. تک رو نباشید.
● اجرای ایده های اشتباه
به سبب پیگیری های خلاقانه تان، رئیس طراحی یکی از محصولات را به شما واگذار میکند. پس از اتمام کار و فقدان حتی یک مشتری برای آن محصول، وقتی انتظار تشویق و تمجید دارید، رئیس از شما گزارشی برای توجیه این سرمایه گذاری طلب می کند.
▪ نکته: اگر ایده هایتان ناکارآمد و اشتباه از آب درآمدند، افسرده نشوید. می توانید از آن موقعیت به سودتان برای آمادگی برای پروژه های بزرگ بعدی استفاده کنید. به جای اینکه نا امید شوید، سعی کنید بفهمید که کجای کارتان اشتباه بوده است و چه قسمت هایی احتیاج به تغییر دارند. شاید بهتر بود قبل از خرج سرمایه روی آن طرح، کمی آن را ازمایش می کردید و همه ی جوانب را خوب بررسی می کردید.
اولین قدم در برخورد با شکست خوردن پروژه، قبول اشتباهتان است. اگر بخواهید به جای خودتان دیگران مقصر کنید، سودی نخواهید برد جر ایجاد استرس و فشار در محل کار و خراب کردن رابطه هایتان.
و خاطرتان باشد که ریسک کردن یکی از مهارت هایی است که برای رسیدن به موفقیت ضروری است.
● بهتر شکست بخورید
چه به خاطر درهم برهم بودن کارهایتان، و چه به خاطر گرفتن تصمیمات عجولانه شکست خورده باشید، باید بدانید که شکست یکی از بهترین ابزارهای آموزنده ای است که زندگی در اختیارتان قرار می دهد. حتی اگر با سر زمین بخورید، همیشه میتوانید از آن به عنوان درسی آموزنده برای خود استفاده کنید.
سید سعید وکیلی [/font][font=Arial]http://thebankers.blogfa.com[/font][font=Arial]
[/font][/JUSTIFY]
برخورد با شکستهای شغلی
در این انجمن به روانشناسی صنعتی در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
مدیر انجمن: naderloo
پرش به
- دفتر انجمن موژ
- ↲ دفتر انجمن
- ↲ خبرنامه
- ↲ سوال هفته
- ↲ نظام مشارکت انجمن
- ↲ مجله سایت
- ↲ مجله سایت
- ↲ اخبار انجمن
- ↲ قوانین و مقررات
- ↲ قوانین و مقررات انجمن
- تالار بهداشت
- ↲ تالار بهداشت
- ↲ بهداشت
- ↲ معرفی سایت های HSE
- ↲ معرفی اساتید
- ↲ استاندارد ها
- ↲ استخدام
- ↲ همایش ها
- ↲ دانلود کتب الکترونیکی
- ↲ اخبار بهداشت
- ↲ بهداشت مدارس
- ↲ کارشناسی ارشد
- ↲ پایان نامه
- ↲ اپیدمیولوژی
- ↲ آلاینده های نوظهور
- ↲ پوسترهای بهداشتی
- ↲ پاورپوینت های سلامت ایمنی محیط زیست - HSE
- تالار مهندسی بهداشت محیط
- ↲ تالار بهداشت محیط
- ↲ اخبار بهداشت محیط
- ↲ مهندسی بهداشت محیط
- ↲ جمع آوری و دفع مواد زائد جامد
- ↲ تصفیه آب
- ↲ آلودگی هوا و کنترل آن
- ↲ تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی
- ↲ میکروبیولوژی آب و فاضلاب
- ↲ شیمی آب و فاضلاب
- ↲ ارشد بهداشت محیط
- ↲ مبارزه با ناقلین
- ↲ بهداشت پرتوها و حفاظت
- ↲ نقشه برداری و نقشه کشی
- ↲ بیماریهای منتقله آب
- ↲ هیدرولیک و مکانیک سیالات
- ↲ هیدرولوژی
- ↲ انتقال و توزیع آب
- ↲ طراحی تصفیه خانه آب و فاضلاب
- ↲ سیستمهای نوین تصفیه
- ↲ جمع آوری فاضلاب و سیلاب
- ↲ گندزداها
- ↲ استاتیک و مکانیک خاک
- ↲ کنترل بهداشتی مواد غذایی
- ↲ ریاضیات مهندسی
- ↲ مقاله و جزوات بهداشت محیط
- ↲ آنالیز دستگاهی
- ↲ انتخاب پمپ
- ↲ ضربه آب
- ↲ بهداشت محیط بیمارستان
- ↲ کارآفرینی بهداشت محیط
- تالار مهندسی بهداشت حرفه ای
- ↲ تالار بهداشت حرفه ای
- ↲ جزوات بهداشت حرفه ای
- ↲ مهندسی بهداشت حرفه ای
- ↲ عوامل زیان آور محیط کار
- ↲ بیماریهای ناشی از کار
- ↲ روانشناسی صنعتی
- ↲ سم شناسی
- ↲ ارگونومی
- ↲ ارشد بهداشت حرفه ای
- ↲ کتب بهداشت حرفه ای
- ↲ MSDS اطلاعات ایمنی مواد
- ↲ بهداشت کارگاه
- ↲ ایمنی مواد شیمیایی
- ↲ آلودگی هوا
- ↲ لوازم حفاظت فردی
- ↲ مقالات بهداشت حرفه ای
- ↲ آلودگی صدا و کنترل
- ایمنی
- ↲ حوادث
- ↲ مقاله و جزوات ایمنی
- ↲ کارشناسی ارشد
- ↲ اعلام حریق
- ↲ اطفاء حریق
- ↲ خوردگی بیولوژیکی
- ↲ خوردگی بیولوژیکی
- تالار مهندسی محیط زیست
- ↲ تالار مهندسی محیط زیست
- ↲ ارزیابی اثرات زیست محیطی
- ↲ ارشد محیط زیست
- ↲ طراحی محیط زیست
- تالار اقتصاد مهندسی
- ↲ اقتصاد مهندسی
- تالار سیستم های مدیریتی
- ↲ تالار سیستم های مدیریتی
- ↲ سیستمهای مدیریت
- ↲ سیستم های زیست محیطی
- ↲ ارشد HSE
- ↲ ایمنی و بهداشت حرفه ای
- ↲ سیستم مدیریت HSE
- ↲ مدیریت ریسک
- ↲ فرهنگ HSE
- ↲ مدیریت بحران
- ↲ سیستم مدیریت انرژی
- تالار آموزش
- ↲ تالار آموزش
- ↲ آموزش نرم افزارهای تخصصی
- ↲ EGOUT طراحی شبکه فاضلاب
- ↲ دانلود نرم افزارEGOUT
- ↲ دانلود راهنمای EGOUT
- ↲ دانلود فیلم EGOUT
- ↲ دانلود اتوکد AUTOCAD
- ↲ پیش نیاز دوره
- ↲ شبکه فاضلاب SewerCAD
- ↲ دانلود نرم افزار SewerCAD
- ↲ پیش نیاز دوره SewerCAD
- ↲ آزمون
- تالار نرم افزار
- ↲ تالار نرم افزار و رایانه
- ↲ رایانه و نرم افزار
- ↲ نرم افزارهای عمومی
- ↲ نرم افزارهای تخصصی
- ↲ طراحی تصفیه خانه فاضلاب
- ↲ مدیریت کیفیت و توسعه منابع آب
- ↲ مدیریت کیفیت و توسعه منابع آب
- ↲ نرم افزار hse اندروید
- سایر موضوعات
- ↲ تریبون آزاد
- ↲ متفرقه
- ↲ مناسبت ها
- ↲ صندلی داغ
- ↲ همه چیز از همه جا
- ↲ دانستنی ها
- ↲ بحث روز
- مشارکت در پروژه
- ↲ پیشنهاد پروژه
- ↲ ارائه خدمات مهندسی
چه کسی حاضر است؟
کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان