اندازه گيري فشار خون متحول خواهد شد

در این انجمن به متفرقه در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
TAHEREH
آماتور
آماتور
پست: 158
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2010 00:00
تماس:

اندازه گيري فشار خون متحول خواهد شد

پست توسط TAHEREH »

دانشمندان مي گويند دستگاهي که مانند ساعت مچي به دست بسته مي شود مي تواند در چند سال آينده نظارت بر فشار خون را کاملا متحول کند. محققان در دانشگاه لستر و در سنگاپور دستگاهي ساخته اند که فشار خون در بزرگترين شريان بدن را اندازه مي گيرد. شواهد نشان مي دهد که اين دستگاه فشار خون را در مقايسه با دستگاهي که بر بازو بسته مي شود خيلي دقيقتر اندازه مي گيرد.

اين فناوري که با بودجه وزارت بهداشت بريتانيا ساخته شده، با کمک حسگري کار مي کند که موج تپش شريان را ضبط مي کند. اين اطلاعات سپس همراه با اندازه فشار خون که به شيوه سنتي از مچ گرفته شده به داخل کامپيوتري تغذيه مي شود. دانشمندان سپس خواهند توانست ميزان فشار را در نزديکي قلب از آئورت اندازه بگيرند.

پروفسور برايان ويليامز، از بخش علوم قلب و عروق در بيمارستان گلنفيلد دانشگاه لستر، گفت: "آئورت ميليمترها از قلب فاصله دارد و نزديک به مغز است و ما هميشه مي دانستيم که فشار در آنجا کمي پايينتر از بازو است." او گفت: "اگر فشار در آئورت را اندازه نگيريم به درستي خطرات يا فوايد معالجه را درک نخواهيم کرد."

او گفت که اين وسيله "شيوه نظارت بر فشار خون که براي بيش از يک قرن رايج بوده را تغيير خواهد داد" و اينکه انتظار دارد فناوري آن به زودي در مراکز تخصصي به کار گرفته شود، و ظرف پنج سال "کاربرد خيلي گسترده تري" بيابد. او مي گويد اندازه گيري فشار خون در نزديکي قلب و مغز احتمالا براي ارزيابي خطر سکته مغزي و بيماري قلبي بهتر از اندازه گيري فشار خون در بازو است و همين موضوع دستگاه تازه را جذاب مي کند.

از قبل معلوم بوده است که فشار به دست آمده از طريق بخش فوقاني بازو کاملا دقيق نيست. اما به گفته پروفسور ويليامز مهم بود اطمينان حاصل شود که دستگاه تازه تا حد ممکن کوچک باشد تا بيماران تشويق به استفاده از آن شوند. اين پروژه در همکاري با شرکت "هلت استاتس اينترنشنال" سنگاپور که در ساخت وسايل پزشکي دست دارد انجام شد. فشار خون بالا يکي از عوامل ريشه اي بيماري هاي مختلف است و چون علائم بيروني ندارد گاه تا سال ها در بيماراني که به پزشک مراجعه نمي کنند شناسايي نمي شود و مي تواند وضعيتي خطرناک ايجاد کند.

منبع : بي بي سي فارسي
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان