همکاری اینترنتی فعالان بهداشت،ایمنی و محیط زیست

در این انجمن به پیشنهادات در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

همکاری اینترنتی فعالان بهداشت،ایمنی و محیط زیست

پست توسط naderloo »

همانطور كه ميبينيد هر كدام از ما در منطقه خاصي از شهر تهران يا ساير شهرها و روستا هاي ميهن عزيزمان زندگي ميكنيم كه هر كدام از آنها داراي زير ساخت هاي بهداشت ايمني و محيط زيست متفاوتي ميباشند، ما ميتوانيم نسبت به شناخت و معرفي ضعف ها و نكات قوت اين ساختار هاي موجود اقدام كنيم.
مطمئنا پس از اين ارزيابي و بسته به سطح ارزيابي صورت پذيرفته به يكسري نقاط قابل بهبود ميرسيم، كه برخي از اين نقاط با كمي تغيير در فعاليت ها قابل اصلاح ميباشند كه بايد آنها را با مسئولان شهري و روستايي در ميان بگذاريم و راهكار ها و تغييرات مورد نياز را بدون چشمداشت مالي ارائه نماييم .اين امر ضمن اعتماد سازي شخص بررسي كننده سبب حل آندسته از مشكلات كه نيازمندي به سرمايه گذاري خاص ندارد ميشود.
برخي ديگر از اقدامات اصلاحي نياز به بررسي كارشناسي، زمان و هزينه بيشتري دارد كه هر كدام از اين موضوعات به صورت جداگانه و به صورت خلاصه توسط بررسي كننده دريك برگ تشريح ميگردد و مورد كارشناسي اوليه قرار ميگيرد.درصورت كافي بودن دانش بررسي كننده اين برگه كه ميتواند شامل شرح وضعيت موجود ، راهكارهاي حل مشكل، هزينه و نيازمنديهاي راه كار هاي ارائه شده، انتخاب بهترين راهكار، نحوه اجرا و نتايج پس از اجرا باشد، تكميل شده و در صورتيكه بررسي كننده اطلاعات لازم و كافي در موضوع ذكر شده نداشته باشد آن را از طريق وبلاگ و سايت خود ويا از طريق سايت هاي همكار، انجمن ها و يا حتي پست الكترونيكي به اطلاع ساير همكاران و فعالان دنياي اينترنت ميرساند و همكاران قيد شده نيز در صورت تمايل در همكاري در پروژه اطلاعات مورد نياز را ارائه نموده و بدين ترتيب دانش فني و راهكار هاي مورد نياز كسب گرديده و راهكار هاي ارائه شده به همراه فرم تكميل شده به مسئولان امر جهت اجراء ارائه ميگردد تا در شورا هاي شهر ، شبكه هاي بهداشت و درمان، شهرداري ها و ...مورد بررسي قرار گيرد و در صورت تصويب با توجه به اينكه نام و مشخصات بررسي كنندگان كه در فرم مذكور قيد گريده، تصويب كنندگان ميتوانند با آنها تماس گرفته و نسبت به اخذ قرارداد و... با شخص بررسي كننده اقدام نمايند.بررسي كننده نيز ميتواند پروژه مذكور را اجرا نموده و از مزاياي مالي آن بهره مند گردد و يا پروژه مذكور را با دوستان همكاري كه وي را در تكميل دانش فني طرح ياري نموده اند به صورت اشتراكي انجام داده و همه دوستاني كه در اجراي طرح نقش داشته اند از مزاياي مالي آن برخوردار گردند.مطمئنا در ابتداي كار شخص بررسي كننده با مشكلات زيادي از قبيل:
الف-بسياري از ارزيابي ها قبلا توسط كارشناسان شبكه هاي بهداشت ودرمان و شهرداري هاي و... شناسايي شده اند و راهكارهاي مورد نياز نيز ارائه گرديده اند كه طبعا راهكار هاي ارائه شده يا كاملند يا ناقص، كه اگر كامل باشند دانش فني بررسي كننده افزايش ميابد و اگر ناقص باشند شخص بررسي كننده ميتواند با كامل كردن آنها زمينه هاي همكاري با كارشناسان مذكور را فراهم آورد.و نتيجه را به صورت يك خبر منتشر نمايد.
ب-بسياري از اطلاعات قابل بررسي توسط عموم نيست كه ميتوان با هماهنگي با ارگانهاي ذيربط از قيبل مسئولان شبكه هاي بهداشت و درمان، نماينده هاي مجلس و شوراهاي شهري مجوزهاي لازم را اخذ نمود.
ج-و ساير مشكلات كه شما پيش بيني ميكنيد.
خواهد داشت كه بايد با درميان گذاشتن با ساير دوستان و همكاران اين راهكارهاي برخورد با اين مشكلات فراهم گردد.
به هر حال پيشنهاد فوق داراي مزاياي ذيل است:
1.اخبار و اطلاعات و همچنين مشكلات مديريت ايمني و بهداشت هر شهر به صورت مجزا خود زاتاً ارزش خبري داشته و قابل درج در سايت هاي خبري مربوطه ميباشد به منظور جذب عزم ملي براي حل مشكلات ميباشند .
2.راهكارهاي بهبود مشكلات نيز علاوه بر دارا بودن ارزش خبري در افزايش دانش فني همكاران ، دانشجويان و كليه علاقه مندان نقش موثر داشته و مورد استفاده آنها قرار خواهد گرفت.
3.زمينه هاي همكاري كارشناسان بهداشت، ايمني و محيط زيست با يكديگر با انگيزه بيشتر فراهم ميگردد.
4.امكان جذب همكاراني كه هنوز موفق به پيدا نمودن شغل و يا شغل مورد علاقه نشده اند فراهم شده و سبب كارآفريني ميگردد.
5.با جذب مزاياي مالي زمينه را براي تشكيل سازمان خصوصي مديريت ايمني، بهداشت و محيط زيست فراهم مينمايد.
6.سبب بهبود ساختار مديريت بهداشت ، ايمني و محيط زيست در كشور ميشود.ببينيد يك مثال ميزنم
تا زماني كه سيستم نوبت دهي در بانك ها كه در اينجا از آن به عنوان ساختار خدمات رساني نوين ياد ميكنيم وجود نداشت، چه وضعيتي در بانك ها داشتيم، آيا يادتان هست، اگر شما وارد يك بانك كه فاقد اين ساختار است شويد چه ميبيند و چه قضاوتي ميكنيد.بانك شلوغ ، عدم رعايت حق تقدم، وجود صف طول و دراز به صورت ايستاده با وجود صندليهاي بيشمار و خالي در بانك ، عدم انجام ساير فعاليت هاي روز مره تا پايان عمليات بانكي به دليل حضور در صف و...
آيا در مورد فرهنگ مردم در بانك هاي مجهز به سيستم نوبت دهي نوين و فاقد آن بدرستي قضاوت ميكنيد؟
آيا مردم در بانك هاي داراي اين سيستم با فرهنگ تر به نظر ميآيند و مردم در ساير بانك هاي فاقد سيستم مذكور بدون فرهنگ هستند
آيا ما مردم در قبل از راه اندازي سيستم بدون فرهنگ و پس از راه اندازي آن با فرهنگ شديم .
نه دوستان در حقيقت ساختار خدمات بانكي به صورت بهينه اصلاح گريده است.
وبه قول معروف ساختار ها عادت ها را بوجود ميآورند و عادت ها فرهنگ ها را.
ادامه دارد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “نظام مشارکت انجمن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان