بازیافت آب

در این انجمن به تصفیه آب در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
elham9192
مدیر بخش
مدیر بخش
پست: 184
تاریخ عضویت: 07 ژولای 2010 00:00

بازیافت آب

پست توسط elham9192 »

بازیافت آب



[JUSTIFY][FONT=tahoma, geneva, sans-serif]
بازیافت آب با استفاده از سیستم شبنم خورشیدی، دستاورد جدید پژوهشگاه صنعت نفت
با تلاش پژوهشکده محیط زیست در پژوهشگاه صنعت نفت بازیافت آب با استفاده از سیستم شبنم خورشیدی میسر شد.

[/FONT][/JUSTIFY][FONT=tahoma, geneva, sans-serif]
شرکت ملی نفت ایران، فرهاد مشحون رییس گروه محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت با اعلام این خبر گفت: سیستم شبنم خورشیدی از روش های جدید بازیافت آب است که بر اساس تراوش تبخیری کار می کند که مکانیسم جداسازی تراوش تبخیری آن به روش انحلال و نفوذ انجام می شود.

[/FONT][FONT=tahoma, geneva, sans-serif]

وی افزود: ابتدا ماده عبوری که می تواند گاز، مایع و یا جامد باشد، داخل غشاء این سیستم جذب سپس در نتیجه اختلاف غلظت، نفوذ مولکولی اتفاق افتاده و مولکول منتقل و در مرحله آخر بر اساس اختلاف فاز از آن خارج می شود.

[/FONT][FONT=tahoma, geneva, sans-serif]
رییس گروه محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت خاطر نشان کرد: با توجه به استفاده از غشاء در این سیستم، انتظار می رود که در کاربردهای بازیافت آب از پساب های آلوده و شور در مقایسه با روش های معمول نمک زدایی، آب با کیفیت بالاتری حاصل شود.وی گفت: به منظور اطمینان از عملکرد سیستم شبنم خورشیدی در تصفیه پساب های نفتی، یک واحد نیمه صنعتی با ظرفیت اسمی تولیدی 180 لیتر در روز با ابعاد 12 در4 متر در منطقه سرخون بندر عباس ایجاد شد که خوراک این واحد از پساب پیش تصفیه شده پالایشگاه گاز سرخون بندر عباس تامین می شود.

[/FONT][FONT=tahoma, geneva, sans-serif]
مشحون تصریح کرد: میزان تولید آب نمک زدایی شده این پساب در طول بهار 1384 ب طور متوسط 70 لیتر در روز بود که این آب نمک زدایی شده از نظر کیفی نیز با استانداردهای آبیاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران انطباق داشت.

[/FONT][FONT=tahoma, geneva, sans-serif]
وی یادآورشد: پس از نصب و راه اندازی و با بهره برداری از پایلوت، نمونه های پساب تصفیه شده تهیه و مورد آزمایش قرار گرفت و مشاهده شد که این روش بهتر از روش های قبلی عمل می کند.

[/FONT][JUSTIFY][FONT=tahoma, geneva, sans-serif]

مشحون گفت: تاکنون غشاء مورد استفاده در این فرآیند از کشورهای خارجی وارد کشور ایران می شد که پروژه ساخت غشاء مورد استفاده در این فرآیند با هدف رفع وابستگی به خارج در پژوهشگاه صنعت نفت در دست اقدام است.

[/FONT][/JUSTIFY]
[FONT=tahoma, geneva, sans-serif]


منبع :
پايگاه اطلاع رسانى صبا

[/FONT]
ارسال پست

بازگشت به “تصفیه آب”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان