پراسترس‌ ترين مشاغل جهان

در این انجمن به متفرقه در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
TAHEREH
آماتور
آماتور
پست: 158
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2010 00:00
تماس:

پراسترس‌ ترين مشاغل جهان

پست توسط TAHEREH »

اين روزها پيدا كردن يك شغل خوب كار سختي است اما به اعتقاد دانشمندان مديريت استرس‌هاي شغلي نيز چندان ساده نيست.

تعدادي از محققان سعي كردند با انجام يك تحقيق اينترنتي، پراسترس‌ترين و همين‌طور آرام‌ترين مشاغل جهان را مشخص كنند. در اين بررسي‌ها همچنين مشخص شد بيش از 70 درصد مردم شغل خود را يكي از مهم‌ترين عوامل بروز استرس در زندگي خود مي‌دانند و 50 درصد دائما از اين‌كه كار خود را از دست بدهند، نگران هستند. بسياري ديگر هم معتقد بودند كارفرمايان بيش از حد معمول به كارمندان‌شان فشار كاري وارد مي‌كنند و به‌همين‌‌دليل آن‌ها نمي‌توانند به ميزان كافي به خانواده خود رسيدگي كنند.

در اين بين دانشمندان متوجه شدند خلبان‌ها، مديران اجرايي شركت‌ها، خبرنگاران، گويندگان خبر و افراد فعال در بازار سهام پر استرس‌ترين مشاغل جهان را دارند. البته بايد به اين ليست آتش‌نشانان، رانندگان تاكسي، افسران پليس و زندان‌بانا‌ن را هم اضافه كرد كه علاوه بر استرس بالا معمولا نسبت به مشاغل ديگر درآمد زيادي هم ندارند.

براي مشخص كردن پر استرس‌ترين مشاغل جهان دانشمندان فاكتورهايي مانند ميزان درآمد، استرس، فشار جسمي كه به شخص وارد مي‌شود و همچنين آينده شغلي را درنظر گرفتند. مسائلي مانند اينكه آيا شغل شما در معرض ديد عموم است، در آن رقابت وجود دارد يا خير و مسائلي مانند اين نيز در اين تحقيق مد نظر قرار داده شدند.

از كم‌استرس‌ترين مشاغل فعلي در جهان هم مي‌توان به متخصص تغذيه، متخصص شنوايي سنجي، مهندس كامپيوتر، دندان‌پزشك، رياضيدان و فيلسوف اشاره كرد.
طاهره رمضاني-كارشناس بهداشت محيط
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان