دانلود کتاب:هزینه های بخار و صرفه جویی در سوخت

در این انجمن به مهندسی بهداشت محیط در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

دانلود کتاب:هزینه های بخار و صرفه جویی در سوخت

پست توسط naderloo »

مقدمه
اين کتابچه در اصل براي مهندسان شاغل در بخش خدمات و صنايع درنظر گرفته شده است ليکن براي حسابداران مالي، مديران امور انرژي و صنعتگراني که علاقه مند به کاهش هزينه هاي توليد هستند نيز مفيد م يباشد.
هدف کتابچه اين نيست که رو ش استانداردي را در مورد برآورد هزينه ارائه کند بلکه فقط بعضي ملاحظات اساسي را ارائه و کاربرد را به حسابداران هزينه ها واگذار مي نمايد.
در اکثر صنايع توليدي، انرژي برق، بخار و هواي فشرده در توليد کالاي نهايي ايفاء نقش مي کنند. در عين آنکه آنها بطور معمول بعنوان سرويسهاي خدماتي کارخانه بيان مي شوند، همگي فاکتورهاي مهمي در فرايند توليد هستند.
از آنجائيکه انرژي الکتريسيته توسط شركت برق، اندازه گيري شده و هزينه هاي آن مطالبه مي شود لذا هزينة آن در مجموع معلوم است ولي ممکن است هزينة برق مربوط به قسمت هاي مجزاي فرآيند توليد بطور كامل معلوم نباشد.
هزينة هواي فشرده عمدتًا درون هزينة کلي مربوط به انرژي برق به حساب مي آيد. با وجود اين بدان سبب که هواي فشرده يکي از سروي سهاي بسيار گران قيمت کارخانه مي باشد، كنترل آن به كمک اندازه گيري مقدار تغذيه هوا در هر يک از بخشهاي توليدي، از اهميت بسزايي برخوردار است.
تعداد معدودي از شركت ها مي دانند که هزين ههاي مربوط به بخار تا چه ميزان هستند، اما اين موضوع بايد يک بخش مهم در برآورد هزينه هر محصول باشد. اغلب اين هزين هها به عنوان هزينه هاي بالاسري غيرقابل اجتناب توليد درنظر گرفته مي شوند.
بخاطر اينکه هزينه اين سرويس ها در بعضي حالات بيش از ٥ درصد کل هزينه هاي توليد نيست، اغلب كم اهميت فرض مي شوند.
نشان داده خواهد شد که هزينة بخار مي تواند هزينة قابل توجه سوخت و « ارزيابي صرفه جويي ها » در بخش پول را شامل شود.
اثرات کامل استفاده مناسب و با بازدة بالا از سرويس هاي کارخانه در ارتباط با هزينه هاي توليد تنها وقتي بطور كامل نمايان مي شود که هزينه مربوط به هر قسمت براي مديريت سيستم معلوم باشد.

از سری کتب راهنما های فنی مدیریت انرژِی
دفتر بهینه سازی مصرف انرژی

لینک دانلود مستقیم کتاب:هزینه های بخار و صرفه جویی در سوخت از سایت مهندسی بهداشت، ایمنی و محیط زیست
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “مهندسی بهداشت محیط”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان