افراد شب كار غذاهاي چرب و پر ادويه مصرف نكنند

در این انجمن به متفرقه در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
hesadat
فعال
فعال
پست: 266
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2009 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: تهران
تماس:

افراد شب كار غذاهاي چرب و پر ادويه مصرف نكنند

پست توسط hesadat »

[JUSTIFY]دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي توصيه كرد افراد شب كار،‌ غذاهاي چرب و سنگين و پرادويه كه سبب خواب آلودگي و كاهش كارايي مي شود، ‌مصرف نكنند.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، در مراكزي كه چند نوبت كاري دارند مانند كارخانه ها، ‌بيمارستان ها و ادارات، رعايت نظم در برنامه غذايي روزانه،‌ توزيع مناسب انرژي در وعده هاي غذايي،‌ مصرف غذاهاي متنوع با گنجانيدن گروه هاي غذايي اصلي و توجه به زمان مصرف غذا در كاهش خستگي و بهبود عملكرد كاركنان مؤثر است.
بهتر است افراد شب كار وعده اصلي غذاي خود را در بعد از ظهر و يك وعده غذايي را در نيمه زمان شيفت خود ميل كنند همچنين در غذاي خود گوشت كم چربي به شكل كبابي و يا آب پز،‌ سبزي هاي تازه و سالاد، نان هاي سبوس دار،‌حبوبات و ماست كم چرب مصرف كنند.
اين افراد مي توانند از انواع مواد پروتئيني مثل گوشت،‌ حبوبات و ‌تخم مرغ آب پز استفاده كنند همچنين شير و مواد لبني كم چرب از جمله ماست، پنير و كشك نيز علاوه بر تامين املاحي مانند كلسيم و فسفر، ‌از منابع خوب پروتئين به شمار مي رود و مصرف غذاهاي پروتئيني با افزايش ناقل هاي شيميايي سبب افزايش هوشياري و رفع خواب آلودگي مي شود.
مصرف يك ليوان شير كم چرب همراه با دو عدد خرما قبل از خواب در بهبود خواب كاركنان مؤثر است همچنين مي توانند در بين دو وعده غذايي، ميوه مصرف كنند تا ويتامين هاي مورد نياز به خصوص ويتامين هاي B و C كه در كاهش فشار هاي كاري و استرس سودمند است را به مقدار كافي دريافت كنند.[/JUSTIFY]
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان