صفحه 1 از 1

گوشت چرخ‌ کرده آماده از قصابی نخرید

ارسال شده: 30 سپتامبر 2010 10:39
توسط rouhallah
گوشت چرخ‌ کرده آماده از قصابی نخرید
تصویر
رئیس اداره ی بیماری‌ های مشترک انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هموطنان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب برفکی، از خرید گوشت چرخ کرده ی آماده از قصابی ‌ها خودداری کنند.

محمدرضا شیرزادی در گفتگو با ایرنا افزود: تب برفکی یک بیماری حاد و واگیردار دام به ویژه حیوانات اهلی مانند گاو، گوسفند و بز است.

به گفته ی وی، این بیماری از طریق باد، آب، گوشت و شیر آلوده در دام‌ ها منتشر می ‌شود و موجب لنگی پا، زخم و تاول در دهان و زبان دام می ‌شود.
تصویر

این مقام مسوول در وزارت بهداشت با بیان این ‌که مردم گوشت را حتما از کشتارگاه‌ های مورد تایید سازمان دامپزشکی تهیه کنند، گفت: به دلیل واگیردار بودن این بیماری، بهتر است مردم گوشت چرخ کرده را نیز به صورت بسته‌ بندی با مُهر مورد تایید سازمان دامپزشکی خرید کنند.

شیرزدای تصریح کرد: اگر فردی نیز تمایل دارد گوشت چرخ کرده را از قصابی تهیه کند، اول گوشت را ملاحظه کرده و در حضور وی، قصاب، گوشت را چرخ کند.

وی درباره ی خبر شیوع تب برفکی در برخی دا‌م‌ های کشور با اطمینان به مردم گفت که جای نگرانی نیست، فقط مردم حتما از گوشت ‌های مورد تایید سازمان دامپزشکی استفاده کنند.