صفحه 1 از 1

شش درصد مرگ ومیرها بر اثر آب نا سالم است

ارسال شده: 30 سپتامبر 2010 16:22
توسط elham9192
طبق برآوردهایی که در یک گزارش سازمان بهداشت جهانی منتشر می‌شود، از هر ‪ ۱۰‬بیماری در جهان، یک بیماری به دلیل آب ناسالم است و شش درصد مرگ و میرها در سراسر جهان آب ناسالم ناشی می‌شود.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سازمان تخمین می‌زند که ‪ ۹/۱‬درصد بیماری هایی که هر سال گزارش می‌شود بر اثر مشکلات مرتبط با آب باشد.
طبق ارزیابی‌های سازمان بهداشت جهانی، نسبت پراکندگی بیماری‌ها مرتبط با آب آلوده در کشورهای مختلف جهان متفاوت است بطوریکه بیشترین نسبت در فقیرترین کشورهای جهان دیده می‌شود.
آنت پروس – اوستن نویسنده این گزارش به مطبوعات گفت، در این ‪ ۳۵‬کشور فقیر جهان می‌توان با بهبود کیفیت آب و رعایت بهداشت و نظافت از بروز بیش از ‪ ۱۵‬درصد بیماری‌ها پیشگیری کرد.
در کشورهای توسعه یافته، کمتر از یک درصد مرگ و میرها بر اثر آب ناسالم است و در کشورهای در حال توسعه این آمار به متوسط هشت درصد می‌رسد .
بالاترین آمار در این زمینه به کشور آنگولا مر بوط می‌شود که در آن ‪۲۴‬درصد مرگ و میرها از مصرف اب آلوده سرچشمه می‌گیرد.
بر اساس این گزارش بیشترین میزان مرگ و میرهای ناشی از آب ناسالم در آنگولا با ‪ ۲۴‬درصد دیده می‌شود.
بیماری‌هایی مانند مالاریا، تب دنگی یا اسهال می‌توانند از طریق آب منتقل شوند و این مشکلی است که بویژه کودکان را تهدید می‌کند.
آمار نشان می‌دهد که عرضه آب ناسالم عامل ‪ ۲۲‬درصد بیماری‌ها در افراد زیر ‪ ۱۴‬سال و یک چهارم مرگ و میر افراد جوان است.
پروس اوستون بعنوان یک راه حل دولت‌ها را تشویق کرد تا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود، هر دلاری که در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، هشت دلار سود افزوده به صورت کاهش هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی و بالا بردن بهره وری خواهد داشت.