صفحه 1 از 1

الودگی با سرب باعث افزایش رفتار خشونت آمیز می شود

ارسال شده: 02 اکتبر 2010 20:28
توسط elham9192
آلودگی با سرب باعث افزایش رفتارهای خشونت آمیز می گردد.
بر اساس جدیدترین تحقیقات بعمل آمده، افرادی که درمناطق آلوده از نظر غلظت سرب در هوا زندگی می کنندبیشتر درمعرض رفتارهای خشونت آمیز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، محققان دریافته انددر بخشهایی از کشور آمریکاکه غلظت سرب در هوای آنجابالا است میزان قتل و جنایت در مقایسه با مناطق دارای مقادیر پایین تر سرب ، بسیار بالا است .
در حققیقت در تحقیق بعمل آمده از سه هزار بخش آمریکا، مشخص شد در مناطق دارای بالاترین میزان غلظت سرب ، مقدار جنایت و آدم کشی چهار برابر بیشتر از مناطق دارای کمترین میزان سرب است .
به گفته محققان تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم می باشد ؛ اما نتایج اولیه نشان می دهد که پاکسازی محیط زیست و کاهش میزان سرب در محیط می تواند از بروز آدم کشی و جنایات آینده پیشگیری کند .
سرب فلزی سمی است که در خاک ، آب و هوا یافت می شود و در عملکرد هورمونها و سایر مواد شیمیایی در مغز و استخوانها اختلال ایجاد می کند.
میزان بالای سرب در خون سبب کاهش هوش ، بروز نقص درتکامل سیستم عصبی ، عقب ماندگی ذهنی ، ناتوانی های شنوایی، و رفتار خشونت آمیز می شود .
آلودگی ناشی از سرب بیش از ۸۹۰ هزار کودک را در آمریکا مبتلا می سازدو قرار گرفتن در معرض سرب موجود در رنگهای مورد استفاده در منازل عمده ترین عامل مسمومیت های ناشی از سرب در بین کودکان آمریکایی است .