قرار گرفتن در معرض ازون با مرگ زودرس ارتباط دارد

در این انجمن به آلودگی هوا و کنترل آن در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
ارسال پست
elham9192
مدیر بخش
مدیر بخش
پست: 184
تاریخ عضویت: 07 ژولای 2010 00:00

قرار گرفتن در معرض ازون با مرگ زودرس ارتباط دارد

پست توسط elham9192 »

یک گزارش فرهنگستان ملی علوم آمریکا نشان می‌دهد قرار گرفتن به مدت کوتاه در معرض ازون یا دود با مرگ زودرس ارتباط روشنی دارد که این نکته باید در ارزیابی فواید کاهش آلودگی هوا برای سلامت مردم مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از آسوشیتدپرس ، این یافته‌ها برخلاف اظهارات برخی از مقامات کاخ سفید است که شواهد موجود را برای اثبات ارتباط بین مرگ زودرس و دود مه کافی نمی‌دانند و می‌گویند هنگام تعیین فواید هوای پاک نباید شمار افرادی که به دلیل پاکی هوا نمی‌میرند به حساب آورده شوند گزارش میزگرد ‪ ۱۳‬نفره شورای تحقیقات ملی فرهنگستان علوم آمریکا با بررسی شواهد به این نتیجه رسیده است که قرار گرفتن در معرض ازون محیط با مرگ زودرس ارتباط دارد.
قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض ازون می‌تواند بیماریهای ریوی را تشدید کند ، افراد را بیمار و روانه بیمارستانها کند و بالقوه به مرگ بینجامد.
اداره بودجه و مدیریت کاخ سفید در بررسی مقررات کیفیت هوا ، ارتباط بین مرگ و میر و آلودگی هوا را زیر سوال برده است.
فرانک اودانل رییس دیده بان هوای پاک که یک نهاد مستقر در واشنگتن برای دفاع از حق مردم برای برخورداری از هوای پاک است گفت این گزارش مدرک محکمی برای ارایه به دولت بوش است که همواره می‌کوشد ارتباط میان مرگ زودرس و دودمه را کم اهمیت نشان داد.
ویکی پاتون از صندوق دفاع محیط زیست گفت یافته‌های این فرهنگستان علوم تردید و انکارهای کاخ سفید را در مورد ارتباط اثبات شده مرگ زودرس با قرار گرفتن در معرض ازون مردود می‌شمارد.
میزگرد فرهنگستان علوم آمریکا، قرار گرفتن کوتاه مدت به میزان تا ‪ ۲۴‬ساعت در معرض میزان بالای ازون را بررسی کرد، اما اعلام نمود در مورد قرار گرفتن طولانی در معرض این گاز باید مطالعات بیشتری انجام شود.
ازون سطح زمین از ترکیبات آلی و اکسید نیتروژن حاصل از مصرف سوخت‌های فسیلی تشکیل می‌شود و غالبا به صورت دودمه یا مه زردرنگی که در هوا می ماند دیده می‌شود.
قرار گرفتن در معرض ازون یک علت اصلی بیماری تنفسی است و به ویژه سالمندان، مبتلایان به بیماریهای تنفسی و کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد مرگ زودرس ناشی از قرار گرفتن در معرض ازون در بین مبتلایان به بیماری قلبی و ریوی بیشتر مشاهده می‌شود. این مرگها منحصر به کسانی نیست که احتمال زیادی دارد ظرف چند روز آینده بمیرند.
دانشمندان می‌گویند نمی‌توانند مشخص کنند که دقیقا وجودچه میزان ازون در هوا برای انسان سالم است اما معتقدند که مطمئنا این حد کمتر از میزانی است که اکنون برای سلامت عمومی مجاز اعلام شده است.
طرفداران محیط زیست و بهداشت می‌گویند مطالعات و بررسی‌ها نشانگر آنست که دودمه در تشدید مشکلات تنفسی نقش داشته و عامل هزاران مرگ در سال است اما اداره مدیریت و بودجه کاخ سفید در چندین مورد بر سر ارتباط میان دود مه و مرگ افراد با سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا اختلاف نظر دارند.
این اداره در تدوین برخی مقررات در مورد آلودگی هوا ارتباط بین آلودگی هوا و مرگ زودرس را کم اهمیت تلقی کرده و باعث شده است فواید کاهش آلودگی برای سلامت انسانها محاسبه نشود.
ماه گذشته سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا تصمیم گرفت استانداردهای سلامت ازون را سخت تر کند و غلظت مجاز این گاز را در هوا کاهش دهد.
هنگامی که بررسی‌های مقرون به صرفه بودن این اقدام انجام شد اداره بودجه و مدیریت اعلام کرد تردید زیادی در مورد ارتباط میان مرگ‌ها و سطح ازون وجود دارد.
استاندارد میزان ازون در هوا از ‪ ۸۰‬به ‪۷۵‬قسمت در میلیارد کاهش یافته است
ارسال پست

بازگشت به “آلودگی هوا و کنترل آن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان