صفحه 1 از 1

كلاه ايمني احتمال مرگ را 40 درصد كاهش مي دهد

ارسال شده: 02 مارس 2011 00:00
توسط naderloo
استفاده از كلاه ايمني احتمال مرگ را 40 درصد و احتمال آسيب شديد وارده به سر را تا 70 درصد كم مي كند و از جمله محافظ هاي مهم در حوادث ترافيكي راكبين و ترك سواران وسايط نقليه دوچرخ است.
دكتر مشيانه حدادي رييس اداره پيشگيري از حوادث وزارت بهداشت،‌درمان وآموزش پزشكي در گفت گو با خبرنگار وب دا، با اشاره به اين كه موتورسواران و ترك سواران، در مجموع 2/43 درصد مصدومين حوادث خدمت گيرنده در مراكز درماني كشور را تشكيل مي دهند، اظهار داشت: آسيب پذيرترين گروه سني به ترتيب گروه سني 20 تا 24 سال و سپس 15 تا 19 سال، 25تا 29 سال و سپس 30 تا 34 سال است.
وي رعايت حق تقدم را براي موتورسواران ضروري دانست و گفت: موتور سواران علاوه بر احترام به قوانين عبور و مرور و پرهيز از سرعت و سبقت غيرمجاز و استفاده از كلاه ايمني بايد حق تقدم را رعايت كنند زيرا موتورسواران، در حواث ترافيكي به شدت آسيب پذيرند. همچنين آنان بايد از سوار كردن كودك در ترك موتور، جدا اجتناب كنند.
به گفته دكتر حدادي، در حال حاضر سرعت غير مجاز، رانندگي حين مصرف مشروبات الكي و عدم استفاده از وسايل محافظ كننده شخصي از جمله كلاه ايمني، كمربند ايمني و صندلي مخصوص كودك از مهمترين ريسك فاكتورهاي حوادث ترافيكي در جهان است.
وي در ادامه تاكيد كرد: كلاه ايمني احتمال مرگ را 40 درصد و احتمال آسيب شديد وارده به سر را تا 70 درصد كم مي كند و از جمله محافظ هاي مهم در حوادث ترافيكي، راكبين و ترك سواران وسايط نقليه دوچرخ است.
رييس اداره پيشگيري از حوادث گفت: صندلي مخصوص كودك نيز احتمال مرگ و مير شيرخوار را تا 70 درصد و احتمال مرگ كودكان را 54 تا 80 درصد كم مي­كند و امروزه از حالت يك وسيله لوكس به مداخله اي موثر جهت حفظ ايمني سرنشينان كودك تبديل شده است.
منبع:وبدا