صفحه 1 از 1

متن نامه بورد بهداشت محیط جهت درج عنوان مهندسی

ارسال شده: 10 اکتبر 2009 23:13
توسط naderloo
[align=justify]متن نامه بورد بهداشت محیط
جناب آقای دکتر عین اللهی معاون محترم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم
احترامآً، همانگونه که مستحضرید رشته بهداشت محیط یکی از رشته های قدیمی آموزش عالی کشور است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه چشمگیری یافته و در اکثر دانشگاههای علوم پزشکی کشور دایر است. این رشته در حال حاضر در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترای تخصصی در دانشگاهها وجود دارد.

در حدود 20 سال پیش عنوان مقطع کارشناسی ارشد آن مهندسی می باشد و برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی و دکترای این رشته نیز در مرحله بازنگری اخیر بر اساس ضوابط مربوط به رشته های مهندسی تدوین و تصویب شده است. بطوریکه در دوره کارشناسی پیوسته این رشته 11 واحد درس ریاضی وجود دارد که سرفصل آن عیناً از دوره مهندسی عمران گرفته شده است.

از طرفی دانش آموختگان این رشته بدلیل توانایی های مهندسی در اکثر زمینه های فنی مهندسی در شرکت ها و سازمان های دولتی مشغول فعالیت هستند ولی متاسفانه با وجود توانایی علمی و فنی بدلیل نداشتن عنوان مهندسی از نظر رتبه بندی سازمان مدیریت در زمره افراد واجد شرایط برای کسب مجوز و امتیاز رتبه بندی بعضی از فعالیت های مهندسی مربوط شناخته نمی شوند. این موضوع در امور حرفه ای مربوط به این رشته در سایر مراجع فنی نیز تسری یافته است و موجبات تضیع حقوق مسلم دانش آموختگان این رشته را فراهم آورده است.

رفع این نقیصه همواره بعنوان یکی از آرزوهای فارغ التحصیلان این رشته در انجمن ها و محافل علمی و فنی مطرح می گردد و انتظار دارند در دوره تصدی حضرتعالی این آرزو محقق گردد. با توجه به موارد مذکور و با عنایت به نقطه نظرات حضرتعالی در اولین جلسه دوره اخیر هیأت ممتحنه و ارزشیابی بهداشت محیط از جنابعالی استدعا دارد دستور فرمایند این موضوع در مراجع قانونی وزارت بهداشت مطرح و با تخصیص عنوان « مهندسی» به مقاطع کارشناسی و دکترای بهداشت محیط موافقت بعمل آید.

اعضای هیأت ممتحنه و ارزشیابی بهداشت محیط

دکتر علیرضا مصداقی نیا - دکتر محمد ملکوتیان - دکتر انوشیروان محسنی - دکتر امیر حسین محوی - دکتر احمدرضا یزدانبخش - دکتر محمد حسن احرام پوش - دکتر احمد جنیدی جعفری - دکتر احمد عامری -دکتر حسین موحدیان - دکتر مهدی فرزادکیا- دکتر بیژن بینا - دکتر کاظم ندافی[/align]