مراقب چغاله بادام‌ باشيد

در این انجمن به متفرقه در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
TAHEREH
آماتور
آماتور
پست: 158
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2010 00:00
تماس:

مراقب چغاله بادام‌ باشيد

پست توسط TAHEREH »

اما توصيه بهاري اين‌كه در اين فصل مراقب ميوه‌هاي خام باشيد. چرا كه ميوه‌هايي مثل چغاله بادام علاوه بر فيبر زياد، نوعي قند دارند كه باعث نفخ و نابردباري‌هاي گوارشي مي‌شوند. آن هم به اين دليل كه در دستگاه گوارش ‌ما آنزيمي كه بتواند قند ويژه اين ميوه‌‌ها را بشكند، وجود ندارد. بنابراين مصرف بيش از اندازه آنها مي‌تواند ما را دچار مشكل نفخ و نابردباري‌هاي گوارشي جدي كند. به همين دليل براي مصرف اين خوراكي‌ رعايت حد اعتدال بسيار ضروري است. ضمن اين‌كه بهتر است از مصرف زياد نمك همراه با آنها هم خودداري شود و بالاخره اينكه در اين فصل هم درست مثل همه فصول از همه گروه‌هاي غذايي در برنامه غذايي‌شان استفاده شود. مهم اين است كه 4 گروه اصلي يعني نان و غلات، سبزي‌ها، صيفي‌ها و ميوه‌‌ها و بالاخره گروه گوشت‌ها كه شير و تخم مرغ و پنير را هم مي‌توان در گروه آنها جاي داد، در برنامه غذايي‌ وجود داشته باشد. ضمن اين‌كه سعي كنند به طور متعادل و متناسب از تمام اين خوراكي‌ها استفاده كنند.

بعضي ميوه‌هاي بهاري از جمله توت‌فرنگي، براي برخي افراد به خصوص كودكان كم سن و سال و افرادي كه مشكلات سيستم ايمني دارند، حساسيت ايجاد مي‌كند. اين هم به‌ اين دليل است كه تركيبات آلرژي‌زا در اين ميوه‌ها زياد است. به طوري كه مي‌تواند با تحريك سيستم ايمني آنها منجر به ايجاد برخي حساسيت‌هاي فصلي شود. بنابراين مهم‌ترين راه كنترل اين حساسيت‌ها روش حذف غذايي است. به اين ترتيب كه بايد همه ميوه‌ها و خوراكي‌هايي كه احتمال حساسيت‌زايي در مورد آنها وجود دارد به ترتيب از برنامه غذايي حذف شوند تا عامل حساسيت‌زا شناخته شود. تنها راه حل بعد از اين مرحله هم حذف كامل اين ميوه از برنامه غذايي است.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
طاهره رمضاني-كارشناس بهداشت محيط
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان