خشکي‌ زاينده‌رود غبار‌هاي محلي را افزايش داده است

در این انجمن به آلودگی هوا و کنترل آن در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
ارسال پست
mz85bs
جدید
جدید
پست: 14
تاریخ عضویت: 15 می 2011 13:13
تماس:

خشکي‌ زاينده‌رود غبار‌هاي محلي را افزايش داده است

پست توسط mz85bs »

مدير‌کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: با خشک شدن رودخانه زاينده‌رود، خشکسالي‌هاي موجود در استان و کاهش رطوبت در مناطق استان، گرد و غبار‌هاي محلي افزايش يافته است.

تصویر


احمد‌رضا لاهيجان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به خطرناک بودن گرد و غبار‌هاي موجود، اظهار داشت: ذرات گرد و غبار زير 10 ميکرون بوده و حتي تا 2.5 ميکرون نيز اندازه‌گيري شده و اين گرد و غبار‌ها به ميزان زيادي خطرناک است.
وي با اشاره به بروز گرد و غبار در استان‌هاي گيلان و اردبيل افزود: در دوره‌ گذشته ورود گرد و غبار‌ها به استان‌ها، پديده گرد و غبار در استان‌هاي گيلان و اردبيل با وجود ارتفاعات زياد نيز وارد شد.
مدير‌کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان با اشاره به اينکه عمده گرد و غبار‌هاي موجود از کشور عراق وارد ايران شده است، تصريح کرد: يکي از دلايل وارد شدن گرد و غبار از کشور عراق به ايران، خشک شدن تالاب‌هاي اين کشور بوده است.
وي ادامه داد: در کشور عراق حدود 10 تالاب با وسعت 2.5 ميليون هکتار وجود دارد که از حدود 10 سال گذشته تاکنون اين تالاب‌ها خشک شده است.
لاهيجان‌زاده با اشاره به منافع حاصل از تالاب‌هاي کشور عراق تاکيد کرد: وجود اين تالاب‌ها در اين کشور سبب ايجاد رطوبت در مناطق شده و از بروز گرد و غبار‌هاي موجود در کشور ايران جلوگيري ميکند و اين موضوع يکي از مزاياي مهم و اساسي اين تالاب‌ها است.
وي اضافه کرد: خشکسالي اين تالاب‌ها يکي از منابع اصلي توليد گرد و غبار بوده و اين خشکسالي خطرات زيادي براي مناطق زيست محيطي به وجود مي‌آورد.
مدير‌کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان به خشکسالي‌هاي متوالي موجود در استان اشاره کرد و بيان داشت: با توجه به خشکسالي‌هاي متوالي موجود در استان، رودخانه زاينده‌رود دبي لازم را ندارد و در حال حاضر اين رودخانه به صورت کامل خشک شده است.
وي با اشاره به ضرورت انجام اقدامات لازم در راستاي خشکسالي‌هاي موجود افزود: تمام مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي بايد در راستاي برطرف شدن اين بحران به صورت جدي و موثر تلاش کنند.
لاهيجان‌زاده با اشاره به تاثيرات خشکسالي‌هاي موجود در اصفهان گفت: کاهش رطوبت مناطق استان يکي از تاثيرات مهم و اساسي خشکسالي بوده و بيابان‌هاي موجود در اين استان افزايش يافته است.
وي به تغييرات زيست محيطي اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: تغييرات زيست محيطي موجود در اين استان يکي از دلايل مهم افزايش گرد و غبار‌هاي محلي است.
مدير‌کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان با اشاره به افزايش آلودگي در استان افزود: با توجه به کاهش رطوبت خاک، خشکسالي‌هاي موجود و افزايش گرد و غبار‌هاي محلي در استان، آلودگي‌هاي موجود افزايش يافته است.
وي با اشاره به وضعيت آلودگي موجود در استان تصريح کرد: وضعيت آلودگي اصفهان در حال حاضر در شرايط هشدار قرار دارد، اما رفتار‌هاي موجود در مقابل مديريت آب استان براساس شرايط هشدار نيست.
لاهيجان‌زاده با اشاره به اينکه مصرف آب در استان بدون برنامه است، ادامه داد: در استان اصفهان در مصرب آب شرب و آب در بخش‌هاي صنعتي هيچ برنامه‌اي اعمال نشده است.
وي بيان داشت: تمام مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي بايد در راستاي مصرف آب در بخش‌هاي مختلف استان به طراحي برنامه‌اي مناسب با شرايط هشدار موجود در جامعه بپردازند.
ارسال پست

بازگشت به “آلودگی هوا و کنترل آن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان