توصیه‌های ضدِ سرطانی

در این انجمن به متفرقه در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
TAHEREH
آماتور
آماتور
پست: 158
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2010 00:00
تماس:

توصیه‌های ضدِ سرطانی

پست توسط TAHEREH »

سیگار را ترك كنید:
كشیدن سیگار نه تنها می‌‌تواند احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهد، بلكه سبب ابتلا به سرطان دهان، كلیه و پانكراس (لوزالمعده) نیز می‌شود. بنابر این اگر آماده نیستید كه سیگار را برای همیشه ترك كنید، حداقل میزان مصرف خود را كاهش دهید تا خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها كاهش یابد.

مصرف غلات را افزایش دهید :
مصرف ۲ واحد یا بیشتر غلات غنی و كامل در طول روز می‌‌تواند تا ۴۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان پانكراس و ۵۰درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان را كاهش دهد. بررسی‌‌ها همچنین حاكی از این موضوع است كه فیبر موجود در غلات می‌‌تواند از شما دربرابر ابتلا به سرطان كولوركتال حفاظت كند.

وزنتان را پایین بیاورید:
ثابت شده كه بین اضافه وزن و ابتلا به ۶ نوع سرطان متفاوت از جمله سرطان سینه و كولون (روده) رابطه نزدیكی وجود دارد. در ضمن جالب است بدانید افراد چاقی كه به سرطان مبتلا می‌شوند، كمتر از سایرین به درمان‌ها جواب می‌‌دهند.

ورزش كنید:
ورزش كردن نه تنها به كنترل وزن، بلكه به پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌‌ها هم كمك می‌كند، حتی تا حدی می‌تواند برای افرادی كه نمی‌‌توانند سیگارشان را ترك كنند هم مفید باشد.

مصرف آنتی‌‌اكسیدان‌ها را افزایش دهید:
مصرف میوه و سبزیجات نه تنها به كنترل وزن كمك می‌كند، بلكه به دلیل فیتوكمیكال‌ها و آنتی‌اكسیدان‌هایی كه دارند می‌‌توانند از ابتلای فرد به سرطان هم پیشگیری كنند.

سیر بخورید:
اگرچه مصرف سیر و پیاز باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد سبزیجات این خانواده می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان مغز استخوان، تخمدان، كلیه‌ و... را كاهش دهد.

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت كنید:
مواجهه طولانی ‌مدت با نور آفتاب می‌‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. برخلاف تصورات عمومی، برنزه كردن چه به روش طبیعی و چه سولاریوم بی‌‌خطر نیست. سعی كنید هر زمان از منزل خارج می‌شوید، ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده كنید و اگر برای طولانی مدت بیرون می‌‌مانید، عرق كردید یا به شنا رفتید، هر چند ساعت یكبار كرم خود را تجدید كنید.

تخم‌مرغ بخورید:
بررسی‌های اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف تخم‌مرغ می‌تواند از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری كند. محققان می‌‌گویند زنانی كه در هفته ۶ عدد تخم‌‌مرغ مصرف می‌‌كنند، ۴۴درصد در مقایسه با زنانی كه ۲ عدد یا مقدار كمتری در هفته تخم ‌مرغ می‌‌خورند، كمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. دلیل این موضوع نیز وجود ماده‌ای به نام كولین در زرده تخم ‌مرغ است.

ویتامین D مصرف كنید:
درست است كه مصرف این ویتامین نمی‌‌تواند از ابتلا به همه سرطان‌‌ها پیشگیری كند، اما طبق بررسی‌ها می‌‌تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه و كولون را كاهش دهد. ویتامین D در نور آفتاب و برخی ماهی‌های چرب وجود دارد.
طاهره رمضاني-كارشناس بهداشت محيط
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان