صفحه 1 از 1

انجام تست معاينه فني خودروها سر چهارراه‌ها

ارسال شده: 27 نوامبر 2011 20:14
توسط elham9192
مديرکل محيط‌ زيست استان تهران خبر داد:
انجام تست معاينه فني خودروها سر چهارراه‌ها
ايرن:مديرکل محيط‌ زيست استان تهران گفت: به زودي کارشناسان معاينه فني خودروها در کنار پليس راهور تهران بر سر گذرگاه‌ها و ميادين مي‌ايستند و در صورت تشخيص آلايندگي خودوري در حال تردد در شهر تهران، خودرو متوقف و تست آلايندگي در همان جا گرفته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري محيط زيست ايران،رسول‌علي اشرفي در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص ? ساله شدن معاينه فني خودروها و تأثير آن در تشديد آلودگي هواي تهران اظهار داشت: کارگروه کاهش آلودگي هواي تهران اولين مرجع قانوني بود که نسبت به ?ساله شدن معاينه فني خودروها واکنش نشان داد و ما همزمان در کارگروه اعلام کرديم که با ? ساله شدن معاينه فني خودرو مخالفيم و موارد را به صورت کتبي به سازمان حفاظت محيط زيست کشور اعلام کرديم.
وي ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست نيز اين نظر را داشته که بايد معاينه فني خودرو به زير 2 سال کاهش پيدا کند و قدم‌هايي که توسط اين سازمان و سازمان‌هاي ديگر در اين مدت برداشته شد، گفتمان مشترکي بود که روي اين موضوع داشتيم و کماکان داريم.
اشرفي‌پور افزود: اداره کل محيط زيست استان تهران براساس قانون کاهش آلودگي کشور با ستاد مرکز معاينه فني خودروهاي شهرداري تهران، پليس راهور تهران، معاونت عمراني استانداري و اداره کل پايانه‌ها و حمل و نقل استان تهران نشستي را طي ? تا ? ماهه اخير برگزار کرد.
مديرکل محيط زيست استان تهران با اشاره به مصوبات نشست مذکور گفت: در اين نشست موضوعي که مطرح شد اين بود که اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران تعدادي دستگاه‌هاي پرتابل معاينه فني خودرو را خريداري و تأمين کرد و تعداد ديگري از اين دستگاه‌ها را ستاد معاينه فني خودروهاي شهرداري تهران راخريداري کرد.
وي عنوان کرد: بنابراين با کمک پليس راهور تهران به زودي معاينه فني خودروهاي در حال تردد در شهر تهران آغاز خواهد شد.
اشرفي‌پور ادامه داد: نحوه کار به اين صورت است که با نظر پليس راهور در بعضي از ميادين و گذرگاه‌ها کارشناسان ستاد مرکز معاينه فني خودروهاي شهرداري تهران و کارشناسان اداره کل محيط زيست استان تهران، پليس راهور را همراهي خواهند کرد و جلوي خودروهايي که شديداً دود‌زا هستند و باعث آلودگي هوا شده و راحت در سطح شهر تردد مي‌کنند، گرفته خواهد شد و از آنها تست آلايندگي خودرو صورت مي‌گيرد.
وي تأکيد کرد: تفاوتي نمي‌کند که خودروهاي دود‌زا دولتي يا غيردولتي باشد و جلوي اينگونه خودورها گرفته مي‌شود بنابراين در صورت محرز شدن تست آلايندگي، خودرو توسط پليس توقيف شده و اين اقدام به زودي (تا آخر اين ماه) آغاز مي‌شود.
مديرکل محيط زيست استان تهران گفت: در اين اقدام کارشناسان معاينه فني خودرو کنار پليس برسر چهارراه‌ها مي‌ايستند و زماني که تشخيص بدهند که جلوي ماشين بايد گرفته شود افسر پليس جلوي ماشين را گرفته و تست خودرو را در همان جا انجام مي‌دهد