تولید پنل‌های خورشیدی از پنبه و کرچک

در این انجمن به مهندسی بهداشت محیط در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
naene
فعال
فعال
پست: 217
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2009 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

تولید پنل‌های خورشیدی از پنبه و کرچک

پست توسط naene »

به گزارش گروه بین الملل زیست نیوز، شرکت بیوسولار نوع جدیدی از پنل‌های خورشیدی را معرفی کرده که در ساخت آنها از موادی مانند پنبه و دانه کرچک استفاده شده است. این پنل‌های خورشیدی که به نام "بیوسولار بَک شیتس" شناخته می شوند از موادی تقریبا غیر سمی، بادوام‌تر و ارزان‌تر نسبت به همتایان رایج خود تولید شده‌اند. پنل های خورشیدی بَک شیتس گواهینامه‌های لازم برای تولید انبوه را کسب کرده و اکنون برای فروش تجاری آماده است.
لایه رویی یک سلول خورشیدی معمولا از شیشه و پلیمرهای غیر زیستی ساخته می شود. اما محصول بیوسولار یک کامپوزیت زیستی شفاف بوده که به معنای جایگزینی این لایه و کاهش هزینه‌های تولید ماژول‌های خورشیدی است. در این پنل‌ها از پنبه برای تولید الیاف سلولزی سخت و از دانه‌های کرچک برای تولید رزین که در تولید پلی آمیدی شبیه نایلون کاربرد دارد، استفاده شده است. نتیجه این فرآیند ماده‌ای سبک‌تر برای تولید و بدون حلال‌های سمی صنعتی بوده است. بیوسولار بِک شیتس از درجه بالای رسانایی گرمایی برخوردار بوده که به افزایش طول عمر پنل‌های خورشیدی کمک می کند.
البته استفاده از دانه‌های کرچک در صنعت انرژی خورشیدی نگرانی‌هایی را نیز در پی داشته است. کرچک برای انسان سمی بوده و ممکن است طی روند تولید واکنش‌های آلرژیک شدیدی را موجب شود. همچنین، میزان تولید کرچک در آمریکا پایین بوده و به منظور افزایش ویژگی دوستدار محیط زیست بودن آن نسبت به نفت، پژوهشگران در تلاش هستند تا میزان سمی بودن آنها را کاهش دهند.
هیچگاه به خاطر “هیچکس” دست از “ارزشهایت” نکش …
چون زمانی که آن فرد از تو دست بکشد ، تو می مانی و یک “من” بی ارزش !



الهه السادات امیری نایینی
نمایه کاربر
mjsadeh
حرفه ای
حرفه ای
پست: 438
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2010 00:00
حالت من: Mashghool
محل اقامت: سمنان
تماس:

Re: تولید پنل‌های خورشیدی از پنبه و کرچک

پست توسط mjsadeh »

[JUSTIFY]
naene نوشته شده:به گزارش گروه بین الملل زیست نیوز، شرکت بیوسولار نوع جدیدی از پنل‌های خورشیدی را معرفی کرده که در ساخت آنها از موادی مانند پنبه و دانه کرچک استفاده شده است. این پنل‌های خورشیدی که به نام "بیوسولار بَک شیتس" شناخته می شوند از موادی تقریبا غیر سمی، بادوام‌تر و ارزان‌تر نسبت به همتایان رایج خود تولید شده‌اند. پنل های خورشیدی بَک شیتس گواهینامه‌های لازم برای تولید انبوه را کسب کرده و اکنون برای فروش تجاری آماده است. [/JUSTIFY][JUSTIFY]لایه رویی یک سلول خورشیدی معمولا از شیشه و پلیمرهای غیر زیستی ساخته می شود. اما محصول بیوسولار یک کامپوزیت زیستی شفاف بوده که به معنای جایگزینی این لایه و کاهش هزینه‌های تولید ماژول‌های خورشیدی است. در این پنل‌ها از پنبه برای تولید الیاف سلولزی سخت و از دانه‌های کرچک برای تولید رزین که در تولید پلی آمیدی شبیه نایلون کاربرد دارد، استفاده شده است. نتیجه این فرآیند ماده‌ای سبک‌تر برای تولید و بدون حلال‌های سمی صنعتی بوده است. بیوسولار بِک شیتس از درجه بالای رسانایی گرمایی برخوردار بوده که به افزایش طول عمر پنل‌های خورشیدی کمک می کند. [/JUSTIFY][JUSTIFY]البته استفاده از دانه‌های کرچک در صنعت انرژی خورشیدی نگرانی‌هایی را نیز در پی داشته است. کرچک برای انسان سمی بوده و ممکن است طی روند تولید واکنش‌های آلرژیک شدیدی را موجب شود. همچنین، میزان تولید کرچک در آمریکا پایین بوده و به منظور افزایش ویژگی دوستدار محیط زیست بودن آن نسبت به نفت، پژوهشگران در تلاش هستند تا میزان سمی بودن آنها را کاهش دهند.
[/JUSTIFY][JUSTIFY]با عرض سلام و تشکر[/JUSTIFY][JUSTIFY]اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید خوشحال میشیم ما رو هم در جریان قرار دهید.[/JUSTIFY][JUSTIFY]ضمناً اطلاعاتی در خصوص اینکه این تکنولوژی تاکنون وارد ایران شده یا خیر در دست دارید؟[/JUSTIFY]
ارسال پست

بازگشت به “مهندسی بهداشت محیط”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان