ثبت اختراع در ايالات متحده امريکا توسط دکتر امیر حسین محوی

در این انجمن به معرفی اساتید در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
majid8890
ارشد
ارشد
پست: 779
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2013 12:21
حالت من: Relax
محل اقامت: تهران(البته اهل تربت حیدریه هستم ها)
تماس:

ثبت اختراع در ايالات متحده امريکا توسط دکتر امیر حسین محوی

پست توسط majid8890 »

[FONT=Tahoma][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f6fcff]جناب آقای دکتر محوی[/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
[FONT=Tahoma][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f6fcff] استاد محترم دانشکده بهداشت[/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
[FONT=Tahoma][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f6fcff] [/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
[FONT=Tahoma][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f6fcff] با سلام و ادب[/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
[FONT=Tahoma][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f6fcff] اکنون که نتايج اوليه ارزشيابی ساليانه پژوهشی گروه ها و اعضا محترم هيات علمی دانشکده بهداشت مشخص گرديده است و جنابعالی با بيش از 70 مقاله علمی پژوهشی در سال 1392 رتبه اول تعداد مقاله منتشر شده در سال گذشته را کسب نموده ايد و از طرفی اختراع جنابعالی با عنوان " حذف کل ترکيبات سيانيد (سيانيد های آزاد و کمپلکس های سيانيد-آهن) از فاضلاب های صنعتی به وسيله راکتور الکتروشيميايی " در سازمان ثبت اختراعات ايالات متحده امريکا ( USPTO ) که از معتبرترين سازمان های ثبت اختراع می باشد ثبت گرديده است بر خود لازم می دانم ضمن تبريک صميمانه از زحمات ارزشمند و موثر جنابعالی در عرصه های مختلف آموزشی و پژوهشی تقدير نموده و از خداوند متعال برايتان سلامتی و توفيق خدمت بيشتر به دانشکده، دانشگاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را مسئلت نمايم.[/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
[FONT=Tahoma][HIGHLIGHT=#f6fcff][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]دکتر علی اکبری ساری[/FONT][/HIGHLIGHT][/FONT]
[FONT=Tahoma][HIGHLIGHT=#f6fcff][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]رئيس دانشکده بهداشت[/FONT][/HIGHLIGHT][/FONT]
[FONT=Tahoma][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f6fcff] [/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: ثبت اختراع در ايالات متحده امريکا توسط دکتر امیر حسین مح

پست توسط naderloo »

دكتر امير حسين محوي به همراه مهندس حامد قريبي، موفق به ثبت این اختراع شدند

دكتر امير حسين محوي به همراه مهندس حامد قريبي، موفق به ثبت اختراعی با موضوع "حذف كل تركيبات سيانيد (سيانيد هاي آزاد و كمپلكس هاي سيانيد-آهن) از فاضلاب هاي صنعتي به وسيله راكتور الكتروشيميايي" در سازمان ثبت اختراعات ايالات متحده USPTO) United States Patent & Trademark Office) شدند.

دكتر امير حسين محوي در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه سیانید به طور گسترده در صنایع مختلف و به مقدار قابل توجهی از طریق پساب صنعتی وارد محیط زیست می شود افزود: سمیت سیانور از نظر سلامت انسان و زیاگان ثابت و همچنین درجه سمیت از یک فرم از سیانید به یکدیگر تفاوت دارد. به عنوان مثال، سیانید آزاد (CN - و HCN) و سیانید آهن (فریسیانید و ferrocyanide) به عنوان بیشترین و کمترین اشکال سمی سیانید، به ترتیب شناخته شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات اخیر نشان داده که حداقل اشکال سمی سیانید را می توان به عنوان یک تهدید به موجودات انسانی و آبزی است اظهار کرد: اختراع مربوط به ترکیبی از واکنش های که به طور جداگانه حذف سیانید و ترکیبات آن از فاضلاب پساب صنعتی است و این روش ترکیب را افزایش می دهد و انعطاف پذیری راکتور را در شرایط دست زدن به انواع بسیار متغیر و غلظت سیانید در پساب های صنعتی می شود.

این استاديار بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این اختراع در راستاي برطرف كردن يكي از مهمترين مشكلات زيست محيطي كه مي تواند توسط پساب فاضلاب صنايع كه حاوي تركيبات خطرناك سيانيد هستند ايجاد شود.

محوی با اشاره به اینکه دستگاه طراحي شده قابليت حذف تمامي اين تركيبات را با راندمان بالا دارد افزود: بر خلاف روش ها و دستگاه هاي ساخته شده كه تنها قادر به حذف قسمتي از اين تركيبات كه منجر به ورود تركيبات پيچيده سيانيد به محيط زيست مي شوند، در اين دستگاه تمامي تركيبات كه شامل سيانيدهاي آزاد و كمپلكس هاي سيانيد-آهن هستند حذف مي شوند.

وی در پایان تاکید کرد: این اختراع به همراه مهندس حامد قريبي عضو هیات علمی دانشگاه شاهرود انجام شده است. اين اختراع در كلاس 721/210 و بر اساس طبقه بندي بين المللي اختراعات در كلاس C02F1/463 از نظر نوع كاربرد قرار گرفته است.



گفتنی است علاقه مندان مي توانند براي مطالعه بيشتر در رابطه با اين اختراع به سايت http://www.google.com/patents/US20140246375 مراجعه كنند.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “معرفی اساتید”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان