صفحه 1 از 1

جایگاه اخلاق در مهندسي

ارسال شده: 16 ژولای 2015 19:49
توسط naderloo
Untitled1-1.png

Re: جایگاه اخلاق در مهندسي

ارسال شده: 17 ژولای 2015 18:16
توسط mkhar
سلام آقای مهندس ندرلو . با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در واپسین ساعات ماه مبارک رمضان باید عرض کنم متاسفانه در جامعه امروز ما اخلاق جایگاهی ندارد و تبدیل به یک موضوع لوکس براس سخنرانی ها شده است، به ارکان جامعه را نگاه کنید. در کجای جامعه بظاهر دین مدار ما حاضریم برای یکبار هم شده اخلاق را به غرور و منفعت طلبی ترجیح دهیم. البته هستند انگشت شمارانی که چنینند و الهی که تعدادشان افزونتر باد. در باب اخلاق مهندسی هم اگر روزگاری وجه ضمان حسن انجام کار و ... حذف شود بعید است پروژه ای بطور مهندسی و اصولی صورت پذیرد.

Re: جایگاه اخلاق در مهندسي

ارسال شده: 19 ژولای 2015 12:16
توسط farshid
با تشکر از mKhar

بدترین حالت ممکن همین قضیه است که بی اخلاقی برای همه عادت شده. شهوت قدرت باعث شده خیلی از مسائل مفاهیم خودشون رو از دست بدن مثل عدالت، اخلاق، آزادی و .........

Re: جایگاه اخلاق در مهندسي

ارسال شده: 21 ژولای 2015 22:55
توسط naderloo
mkhar نوشته شده:سلام آقای مهندس ندرلو . با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در واپسین ساعات ماه مبارک رمضان باید عرض کنم متاسفانه در جامعه امروز ما اخلاق جایگاهی ندارد و تبدیل به یک موضوع لوکس براس سخنرانی ها شده است، به ارکان جامعه را نگاه کنید. در کجای جامعه بظاهر دین مدار ما حاضریم برای یکبار هم شده اخلاق را به غرور و منفعت طلبی ترجیح دهیم. البته هستند انگشت شمارانی که چنینند و الهی که تعدادشان افزونتر باد. در باب اخلاق مهندسی هم اگر روزگاری وجه ضمان حسن انجام کار و ... حذف شود بعید است پروژه ای بطور مهندسی و اصولی صورت پذیرد.
farshid نوشته شده:با تشکر از mKhar بدترین حالت ممکن همین قضیه است که بی اخلاقی برای همه عادت شده. شهوت قدرت باعث شده خیلی از مسائل مفاهیم خودشون رو از دست بدن مثل عدالت، اخلاق، آزادی و .........
سلام، دوست گرامی، بله کاملا موافق هستم، کم نیستند پروژه هایی که تنها و تنها جیب صاحبان زر و زور را پر میکنند، ولی به هر حال نمیتوان به آن نپرداخت یاد یه خاطره از یکی از دوستان افتادم میگفت سر کلاس اخلاق یکی از اساتید بزرگ، من که خیلی متاثر شده بودم گله کردم که چنین است و چنان (تقریبا همین مواردیکه شما به آن اشاره کردید رو گفتم) استاد گفتند لازم نیست به جا یا کسی فکر کنید، شما مسئول خودتون هستید فقط از خودتون شروع کنید و مطمئن باشید که جامعه اصلاح میشود :35: :35: