صفحه 1 از 1

عوامل افزایش سرطان

ارسال شده: 07 ژولای 2010 10:16
توسط naene
برخی از مشاغل ، خطر سرطان ریه را افزایش می دهند

شغل یکی از عوامل مهم در خطر سرطان ریه مردان می باشد .


یک بررسی جدید که توسط پژوهشگران ایتالیایی در شهر میلان انجام شد نشان داد که حدود ۵ درصد سرطان‌های ریه در مردان به شغل آنها مربوط است. آنان اعلام کردند مردانی که در برخی از مشاغل کار می‌کنند، ممکن است در معرض افزایش خطر سرطان ریه باشند.
، این پژوهشگران در ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا می‌نویسند با اینکه سیگار مهمترین علت سرطان ریه است، مواد شیمیایی و سایر خطرات شغلی “نقش قابل‌توجهی” در خطر ابتلا به سرطان ریه دارند.

این پژوهشگران برای اینکه به اطلاعات روزآمدی در مورد این خطرات دست پیدا کنند، به رابطه میان سرطان ریه و شغل‌هایی که یا معلوم بود یا احتمال می‌رفت خطر سرطان ریه را بیفزایند در ۲۱۰۰ فرد با تشخیص سرطان ریه و ۲۱۲۰ فرد سالم پرداختند که از لحاظ سن، جنس و محل سکونت مطابقت داشتند.
حدود ۱۲ درصد مردان مبتلا به سرطان ریه در مشاغلی کار می‌کردند که جزء شغل‌های شناخته‌شده افزاینده خطر سرطان ریه بود، در حالیکه در گروه شاهد این میزان ۶ درصد بود؛ این مشاغل شامل کارگران معدن، فلزکاران، و برخی از انواع کارهای ساختمانی بود.
مردانی که در مشاغل شناخته‌شده از لحاظ افزایش خطر سرطان ریه کار می‌کردند، با احتمال ۷۴ درصد بیشتر تشخیص سرطان ریه داشتند. قوی‌ترین رابطه از لحاظ افزایش خطر سرطان ریه، در شغل‌های مربوط به کوزه‌گری و سرامیک و تولید آجر، و نیز در افرادی که در تولید فلزات غیر از آهن کار می‌کردند، دیده شد.
اما این پژوهشگران مورد کارگران پمپ‌ بنزین‌ها، کارگران چرم‌سازی، کارگران شیشه‌سازی و جوشکارها افزایش قابل‌توجهی در خطر سرطان ریه پیدا نکردند، البته این یافته‌ها بر اساس شمار کوچکی از افراد بود.
بر اساس یافته‌ایا این پژوهشگران ۵ درصد موارد سرطان ریه در مردان را می‌تواند به شغل آنها نسبت داد.
این پژوهشگران می‌گویند: “این یافته‌ها نیاز به نظارت مداوم و بهبود کنترل به قرارگیری‌های در معرض مواد خطرساز مربوط به شغل، را هم برای پیشگیری و هم برای پراخت غرامت به کارگران ثابت می‌کند.

ارسال شده: 07 ژولای 2010 10:19
توسط naene
[JUSTIFY]افرادی که دارای شغل رانندگی هستند ، بیشتر از دیگران درخطر ابتلا به سرطان پوست قرار دارند

رانندگی زیاد خطر ابتلا به سرطان پوست را تشدید می‌کند .
نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که رانندگی زیاد و افراطی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.
، متخصصان با بررسی گروه ۱۰۵۰ نفری از بیماران در سنت لوئیس که به سرطان پوست در ناحیه صورت مبتلا شده بودند،‌ دریافتند که این سرطان معمولات در سمت چپ صورت یعنی سمتی که صورت در کنار پنجره خودرو در حین رانندگی قرار می‌گیرد، بروز می‌کند.
محققان می‌گویند؛ علاوه بر این، یافته‌ها نشان می‌دهد که این فاکتور در مردان بیشتر وجود دارد.
دکتر اسکوت فوسکو رییس پوست شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه سنت لوئیس می گوید : رانندگان باید نسبت به میزان تماس با نور خورشید به هنگام نشستن پشت رل، هوشیار باشند.
محققان تاکید دارند که انجام اقدامات ایمنی مثل استفاده از دستکش و عینک مناسب و نیز استفاده صحیح از ضد آفتاب‌ها می‌توانند در پیشگیری از بروز سرطان پوست به ویژه در افرادی که شغل رانندگی دارند، مفید باشند.
شرح این تحقیقات در مجله درماتولوژی آکادمی آمریکا منتشر شده است[/JUSTIFY]

ارسال شده: 07 ژولای 2010 10:22
توسط naene
مواجهه با برخی مواد شیمیایی خاص و برخی آلاینده‌ها ، خطر سرطان پستان در زنان را افزایش می دهد

ارتباط مواد شیمیایی و سرطان پستان

تحقیقات تازه نشان می‌دهد مواجهه با برخی مواد شیمیایی خاص و برخی آلاینده‌ها قبل از رسیدن به ۳۰ سالگی در زنان می‌تواند آنها را بعد از دوران یائسگی در معرض سرطان پستان قرار دهد.
به گفته محققان کانادایی در یک مطالعه که در مرکز بهداشت شغلی آمریکا صورت گرفته نشان می دهد که مواجهه شغلی با آکریلیک و فیبرهای نایلونی و با پلی‌سیکلیک آروماتیک هیدروکربنات می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در دوران یائسگی شود.
اما برخی محققان معتقدند که این می‌تواند برحسب شانس و اتفاقی باشد اما نباید از اهمیت این موضوع غافل شد به گفته محققان بافت پستان به مواد شیمیایی مضر بسیار حساس خواهد شد وقتی این سلول‌های پستانی بسیار فعال هستند و به عبارتی زنان در سنین قبل از ۴۰ سالگی قرار دارند.
یک تیم تحقیقاتی از متخصصان شیمی و طب بهداشت میزان مواجهه زنان را به ۳۰۰ ماده مختلف در دوران استخدام آنها بررسی کردند.
بعد از بررسی عوامل معمولی مرتبط با افزایش خطر سرطان پستان آنالیزها نشان داد که بین مواجهه شغلی با مواد شیمیایی با چند ماده شیمیایی و سرطان پستان در دوران یائسگی ارتباط وجود دارد.
به گفته محققان زنانی که با فیبرهای آلرولیک در تماس هستند تا ۷ بار بیشتر در معرض خطر سرطان پستان هستند، در حالی که آنهایی که با فیبرهای نایلونی سروکار دارند تقریبا دو برابر در معرض این سرطان هستند.
نتایج این تحقیق در نشریه انگلیسی bmj منتشر شده است .

ارسال شده: 12 ژولای 2010 22:14
توسط ELHAM
مرسي از مطالب خوبتون

ارسال شده: 16 ژولای 2010 15:22
توسط 5524219
سلام اعیاد شعبانیه برشما مبارک .مطلبتون جالب بود .
تصویرتصویرتصویر

ارسال شده: 18 ژولای 2010 20:22
توسط naene
[JUSTIFY]آفت‌کش‌ها ريشه برخي سرطان‌ها

به گفته محققان آزمايشگاه Genomique FHemopathies Humaines در مرکز ايمني‌شناسي مارسي لوميني رابطه مستقيمي بين آفت‌کش‌ها و بروز برخي سرطان‌ها در ميان کشاورزان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه بررسي‌ها نشان داده است مقابله با آفت کش‌ها مي‌تواند مسبب بروز بسياري ناهنجاري‌هاي ژنتيکي که منشأ برخي سرطان‌ها است، باشد. توجه به اين نکته بسيار ضروري است زيرا ميزان ابتلا به سرطان در ميان مردان طي 25 سال گذشته، 35 درصد و در زنان 43 درصد افزايش يافته است.[/JUSTIFY]