صفحه 1 از 1

استاندارد آبهای آشامیدنی

ارسال شده: 20 ژولای 2010 05:06
توسط javid_entezar
استاندارد آبهای آشامیدنی

خطر دستگاه‌های تصفیه کننده آب برای بیماران قلبی

ارسال شده: 23 ژولای 2010 13:19
توسط naene
دکتر درستي مطلق افزود: دستگاه‌هاي تصفيه كننده آب 2 دسته هستند كه دسته اول كار مهمي انجام نمي‌دهند و فقط ذرات جزئي آب را مي‌گيرند كه مصرف آنها براي سلامت افراد ضرري نمي‌رسانند. اما دسته دوم كه به دستگاه‌هاي تصفيه كننده سخت آب معروف هستند كار اضافي انجام مي‌دهند و برخي از مواد معدني را به آب اضافه مي‌كنند.
وي ادامه داد: اين تصفيه كننده هاي سخت آب براي كاهش سختي آب استفاده مي‌كنند، يعني كلسيم اضافي آب را مي‌گيرند كه موجب كاهش جرم در لوله‌هاي آب مي‌شود. ولي با اين كار موجب جايگزين شدن سديم به جاي كليسم در آب مي‌شوند و بروز عوارضي براي مصرف كنندگان را به همراه دارند.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران اظهار داشت: آبي كه از اين دستگاه به دست مي‌آيد، شور نيست ولي به دليل اينكه سديم آن زياد است، براي مبتلايان به فشار خون و بيماران قلبي مفيد نيست و حتي افراد سالم با مصرف آن نيز در معرض بيماري‌هاي قلبي قرار مي‌‌دهد.
وي تاکيد کرد: اين گونه تصفيه كننده‌هاي آب بيشتر در شهرهايي بايد استفاده ‌شود كه آب آن‌ها سخت است و نيز در موتورخانه‌ها براي كاهش جرم لوله‌هاي آب از اين دستگاه‌ها استفاده مي‌كنند.

ارسال شده: 23 ژولای 2010 14:30
توسط naderloo
سلام

در حال حاضر دستگاههایی که در بازار وجود دارد مجهز به سیستم اسمز معکوس یا واحد ممبران میباشند که این ممبران مذکور در صورتی که از نوع مناسبی انتخاب شود میتوانند کلیه املاح موجود در آب از جمله کلسیم و ... را از آب حذف کند.و با توجه به اینکه اساس کار این دستگاه ها اسمز معکوس است و نه تبادل یون املاحی مثل سدیم و ... به آب اضافه نمیشود

مهم این است که در خرید این سیستم ها دقت کامل به عمل آید.

ارسال شده: 23 ژولای 2010 14:44
توسط naene
با سلام و احترام
باتشکر از راهنمایی جناب عالی
سوالی نیز از خدمت شما دارم آیا آبی که از این طریق فاقد یون می گردد خورنده نبوده و می توان علاوه بر آشامیدن در تهیه غذا نیز استفاده کرد ( به دلیل استفاده از ظروف فلزی )
مزید تشکر و امتنان از راهنمایی شما

ارسال شده: 23 ژولای 2010 15:34
توسط naderloo
[JUSTIFY]آب خروجی از سیستم های اسمز معکوس یا RO فاقد یون میباشد لذا در اغلب اینگونه دستگاهها قسمتی تعبیه شده است که میتوان آب بدون یون را با آب تصفیه نشده مخلوط نمود و میزان این اختلاط نیز قابل تنظیم است
همانطور که میدانید میزان حداکثر مطلوب سختی آب آشایدنی صد میلیگرم در لیتر است، لذا تنظیم مربوطه باید به نحوی صورت گیرد که کیفیت آب خروجی از سیستم مذکور از نظر سختی کمتر صد میلیگرم در لیتر نگردد.
هیچ مشکلی در خصوص استفاده از این آب که بدین ترتیب تهیه گردید است برای شستشوی ظروف وجود ندارد.
[/JUSTIFY]

ارسال شده: 24 ژولای 2010 12:39
توسط sarafattahi
با تشكر از شما

ارسال شده: 24 ژولای 2010 13:36
توسط peygeer
تشکر ازسایت فعال ومفید شما