امگا3

در این انجمن به کنترل بهداشتی مواد غذایی در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
yeka6363
جدید
جدید
پست: 13
تاریخ عضویت: 30 آپریل 2010 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: کرج
تماس:

امگا3

پست توسط yeka6363 »

[center]بنام خدا [/center][JUSTIFY]تغذيه و سلامتي
گردآوري: دكتر علي علي پناهي
كتاب «عمر طولاني بدون امراض با امگا 3»
نوشته پرفسور جعفريان انتشارات سطر
آيا مي دانيد در اثر تغذيه غلط ، در دنيايي كه ما زندگي ميكنيم از هر دو زن و يا دو مرد يك نفر به علت ابتلا به گرفتگي عروق و بيماري هاي قلبي – عروقي جان خود را از دست مي دهند ؟ آيا مي دانيد از هر دو نفر (زن و مرد) كه مبتلا به گرفتگي عروقي هستند شروع بيماري يك نفر از سنين بسيار پائين (13-12 سالگي) بوده است و علت آن هم جز اشتباهات تغذيه اي نمي باشد؟
به ياد داشته باشيد كه ارزان ترين داروي الهي كه طبيعت در اختيار ما قرار داده است ، ميوه ها ، سبزيجات و ويتامين ها هستند كه ما را از كليه امراض محافظت مي كنند (ص 39).

... دانشمندان به اين نتيجه رسيدند كه كلسترول تنها زماني كه اكسيده شود خاصيت ايجاد گرفتگي عروق را دارد... كلسترول اكسيده شده را به مقدار فراوان در غذاهاي آماده مانند همبرگر، چيپس، سيب زميني سرخ كرده، غذاهاي رستوراني و ساير غذاهايي كه در روغن غوطه ور شده و حرارت مي بينند ويا غذاهايي كه در صنعت تهيه مي شوند، مي توان پيدا كرد(ص 105).
كتاب «امراض از آسمان نمي آيند»
نوشته پروفسور جعفريان انتشارات دارالولايه

سرطان ها :
يك نفر از هر سه نفر در ميان انسان ها در طول عمر خود مبتلا به سرطان مي شود. در ميان علل مرگ و ميرها سرطان در رتبه دوم واقع است و بيشترين تلفات را پس از امراض قلب و عروق در جهان سبب مي شود. روي اين اصل سرطان را دشمن شماره 2انسان خوانده اند (ص 108).

با داشتن سيستم دفاعي قوي هيچ سلولي نمي تواند از نظم و نظام قوانين فيزيولوژي خارج شود و سرطان به وجود آورد (ص 109).
تغذيه و سرطان :تغذيه صحيح و سالم قدرتمند ترين اسلحه اي است كه مي تواند موجب پيشگيري از سرطان در بدن شود (ص 111).

تغذيه غلط،‌آلودگي محيط زيست، نقصان مواد حياتي و بيوآكتيو از قبيل آنتي اكسيدان ها و ويتامين ها ،‌استرس هاي مزمن و هر روز احساس نااميدي كردن ،‌اين ها فاكتورهايي هستند كه زمينه را براي ايجاد سرطان آماده مي كنند(ص 113).

نتايج تحقيقات علمي نشان مي دهد كه مصرف سه ماده غذايي مانع ازخطر ابتلا به سرطان و كاهش ريسك ابتلا به آن مي گردد. اين سه ماده غذايي مهم كه كليد طلايي سلامتي همه انسان ها بوده و راز سلامتي را با خود حمل مي كنند عبارتند از :سبزيجات تازه ، ميوه ها و ماهي
كتاب «سلامتي با تغذيه صحيح»
نوشته دكتر حسين مير حيدر انتشارات اطلاعات

براي فعال كردن و تقويت سيستم دفاع طبيعي بدن بايد از اقسام ميوه ها و سبزي ها و گياهان خوراكي ، استفاده نمود. مواد غذايي گياهي داراي تركيبات شيميايي فراواني از جمله ويتامينC،‌و بتاكاروتن هستند كه براي فعال كردن سيستم دفاع طبيعي بدن مؤثرند اصولاً ابتلاي به سرطان مهلك يك حادثه دراز مدت است يعني ممكن است شخصي سال هاي دراز درجريان مبتلا شدن و پيشرفت مراحل مختلف سرطان باشد بدون اين كه خودش متوجه شود. معمولاً به طور عموم 30-10 سال و درموارد استثنايي غير معمول 50-40 سال طول مي كشد كه يك سلول تحت تآثير فشارهاي جهش ژنتيكي يا به اصطلاح موتاسيون باشد تا يك تومور سرطاني ظاهر شود. خبر خوش و هيجان انگيز پزشكي اين است كه آن چه كه انسان مي خورد.درفرآيند آغاز و مراحل مختلفه سرطان از شروع ابتلاء تا رشد سلول هاي سرطاني و پس از آن گسترش سرطان د ربدن دخالت مؤثر دارد (صص 28-27).

انواع مواد سرطان زا:
انواع رنگ مو و ساير انواع فرآورده هاي صنعتي زيبايي و پلاستيك هاي نرم و سفت وانواع رنگ هاي صنعتي و انواع مركب هاي چاپ و پرتوهاي راديواكتيو و مصالح ساختماني نظير آزبست و غيره اگر در تماس دراز مدت با انسان قرار گيرند ممكن است سرطان زا باشند (ص 106).
كتاب «امراض از آسمان نمي آيند»
نوشته پرفسور جعفريان
انتشارات دارالولايه

ديابت :
بسياري ا زانسان ها به بيماري ديابت مبتلا هستند و خيلي ها از اين مرض خود بي خبر مي باشند. اگر انسان ديابت را مداوا نكند اين معضل بزرگ مي تواند به كليه ها ،‌ قلب و عروق ،‌اعصاب،‌پاها و بالاخره به چشم ها صدمه وارد كند (ص 138).

ديابت نوع 1 :
ديابت نوع يك (يا ديابت جوانان) در سنين در حال رشد درنوجوانان و جوانان به وجود مي آيد و در مردان و زنان به يك ميزان ديده مي شود. اين مرض ارثي است و تابع انسولين است (ص 147).

ديابت نوع 2 :
اين نوع ديابت را ديابت سالمندان مي نامند و اكثراً از 40 سال به بالا مخصوصاً همراه چاقي به وجود مي آيد .ديابت نوع 2 ممكن است ساليان سال طول بكشد و هيچ گونه علائمي ا زخود نشان ندهد و اكثراً از رشد اين مرض خفيف دربدن نا آگاه هستند(ص 148).

عواملي مانند وزن زياد، سيگار كشيدن ،‌فشار خون بالا سبب افزايش ريسك به وجود آمدن و يا توليد ديابت نوع 2 دربدن شود (ص 150).
كتاب «زبان خوراكي ها ، ج اوّل»
نوشته غياث الدين جزايري انتشارات امير كبير

بد نيست بدانيد قندي كه با كمك داروهاي شيميايي از ريشه چغندر گرفته مي شود ،‌فاقد اين عوامل مفيد (ارسنيك،‌روبيديم، فسفر،‌مواد ازته، مواد قندي، كلسيم ،‌آهن، ويتامين A وانواع ويتامين B و C بوده و براي اين كه در بدن شما سوخته و نيروي لازم را تحويل دهد، ناچار است كه اين عوامل را ازغذاهاي ديگر و ذخاير بدن گرفته ،‌انسان را دچار كمبود آن ها ساخته و موجب گرسنگي نامريي گردد و سرانجام صدها مرض ايجاد نمايد . قند سفيد يك غذاي محرك و بيماري زاست و در زندگي نيم مصنوعي شما از غذاهاي كشنده محسوب مي شود . مرگ تدريجي كه از خوردن قند سفيد به انسان دست مي دهد ، عامل بسياري از ناخوشي ها و ناراحتي هاي جسمي و روحي است. دندان را خراب مي كند، خون را كثيف مي نمايد ، كبد را كه سكان كشتي بدن است خراب مي نمايد و سلسله اعصاب را ضعيف مي سازد . به اين جهت من به شما توصيه مي كنم كه براي شيرين كردن كام خود، حتي المقدور از شيريني هاي طبيعي مثل عسل،‌مويز، شيره خرما و از ريشه چغندر (لبو) استفاده نمائيد و اگر خواستيد قند سفيد بخوريد از نيشكر بهره مند شويد (ص 57).

كبد بيش از 4000 عمل شيميائي انجام مي دهد . ا زجمله اين كه سموم وارد شده در بدن را خنثي مي كند (ص 357).

داروهاي شيميايي امراض كليوي و كبدي را افزايش مي دهد (ص 358)
كتاب «امراض از آسمان نمي آيند»
نوشته پرفسور جعفريان انتشارات دارالولايه

مردم بايستي بدانند كه غذاهاي لذيذ سرشار ازكربوهيدرات ها ،‌چربي ها،وپروتئين هامواد مرده اي هستند كه با مصرف آن ها مواد بيوآكتيو (ويتامين ها ، املاح مدني و آنتي اكسيدانها) به اندازه كافي به بدن نمي رسد درنتيجه انسان ها چاق مي شوند و مريض مي شوند (ص197).

يكي ديگر از علل كمبود مواد بيوآكتيو و نقصان آن ها ، مصرف زياد قند و شكر و شيريني جات مي باشد زيرا مقدار مصرف ساليانه قند و شكر براي هر فرد نسبت به ساليان گذشته ده برابر شده است (صص 198-197).

امراض اصلي امروزي از زمان ظاهر شدن چغندر آغاز شد و با كاربرد زياد قند و شكر درهمه مواد غذايي روز به روز به تعداد امراض افزوده شد. انسان هاي اوّليه با شكار حيوانات زندگي خود را مي گذراندند كه در بدن اين حيوانات بيش از 5-4 درصد چربي موجود نبوده است ،‌ولي انسان هاي امروزي از حيوانات بزرگ شده و پرورش يافته خانگي و اهلي گذران مي كنند كه دربدن آن ها بيش از 30% چربي موجود است . مصرف چربي ها امروزه به چندين برابر رسيده است (ص200).

داروهاي آرام بخش عصبي، دشمن بزرگ مواد بيوآكتيو و مخصوصاً ويتامين B12

، فوليك اسيد(از ويتامين هاي خانواده B) و كولين مي باشند (ص257).

كمبودويا نقصان فوليك اسيد در بدن سبب سه برابر شدن ريسك ابتلا به سكته هاي قلبي مي شود (ص251).
بعضي از داروها هستند كه بدون مواد بيو آكتيو اصلاً فعال نمي شوند، پس داروها مواد بيواكتيو را در بدن زياد مصرف مي كنند . از طرفي بعضي از داروها هستند كه مواد بيوآكتيو را در بدن از كار مي اندازند و يا سبب دفع آن ها از بدن مي شود ... به عنوان مثال داروي معروف آسپرين سبب دفع ويتامين C از بدن مي شود (ص262).

افرادي كه د رمعرض آلودگي زياد آب و هوا زندگي مي كنند نياز به مواد بيوآكتيو بيشتر دارند. (ص 269).

چند نكته درموردآب،‌نمك و روغن و پختن غذا(برداشت از سخنراني هاي آقاي دكترحسين روا زاده):
1-آب وقتي مي جوشد سبك مي شود:
1-1-هم گردش خون را تسهيل مي كند
1-2-هم باعث شفافيت پوست مي شود.>
آب را دركتري يا سماور برنجي بجوشانيد . ظرف برنجي ين مس و روي آزاد مي كند. روي اصلي ترين غذاي مغز است.
2-از نمك دريا،‌ به خصوص نمك درياچه رضائيه استفاده كنيد كه سرشاراز املاح مختلف است.
3-براي سرخ كردن فقط ا زروغن كنجد استفاده شود كه تا 250 درجه حرارت را تحمل مي كند (بقيه روغن ها فقط 60 درجه حرارت را تحمل مي كنند). مي توانيد چند باراز اين روغن استفاده كنيد.

4-غذا را در ظرف مسي بپزيد . آب آن را از سماور برنجي بگيريد. بعد از پختن غذا بلافاصله آن را از ظرف مسي خالي كنيد. ظرف مسي ين مس آزاد مي كند . بدن ما 6 ميليارد ين مس لازم دارد تا انرژي مورد نياز خود را تأمين كند. مس سفيد شده با قلع خوب است.

5-هر آهني كه داخل كوره برود و در بيايد داخل آب شود، تبديل به فولاد مي شود .

اين نوع آهن ،‌ين آهن آزاد مي كند.

هنگام پختن غذا (به خصوص انواع خورش يا آش) ، يك نعل اسب ويا كفگير آهني داخل قابلمه بگذاريد.

6-شير را حداقل ده دقيقه در ظرف مسي بجوشانيد.

7-سبزيجات را با نمك بشوئيد نه با مواد شوينده

8-پنير پخته سرطان راست روده و معده مي آورد.

از خوردن مواد زير خودداري شود:
1-هرگونه شيريني كه با قند و شكر مصنوعي تهيه مي شود (انواع شيريني خشك و تر ، مربا وشكلات )

2-انواع نوشابه هاي گازدا
3-انواع آب ميوه صنعتي
4-انواع شربت مصنوعي

5-انواع نان سفيد فانتزي

6-نمك معمولي(تصفيه شده)

از مواد زير استفاده شود:

1-انواع ميوه ، سبزي، وصيفي جات تازه

2-سبوس گندم يا برنج

3-نان سبوس دار

4-استفاده از آب سبوس براي پختن غذا

5-عسل

6-چاي :پونه ، نعنا، دارچين، چاي كوهي و انواع ديگر چاي ايراني

7-نمك دريا

از تنقلات زير هم خودتان استفاده كنيد و هم به بچه ها بدهيد:
1-كشمش ،‌سنجد، انجير خشك، انواع خرما (خشك ،‌تازه) ،‌گردو، پسته، فندق، گندم و شاهدانه

2-از انواع عطرها و اسانس هاي مصنوعي پرهيز كنيد.

3-از انواع صابون ها ،‌شامپوها و مواد شوينده معطر پرهيز كنيد. [/JUSTIFY]
ارسال پست

بازگشت به “کنترل بهداشتی مواد غذایی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان