نکات حایز اهمیت در زمینه های بهداشت فردی و بهداشت محیط

در این انجمن به متفرقه در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
sajadali
جدید
جدید
پست: 56
تاریخ عضویت: 03 مارس 2010 00:00
تماس:

نکات حایز اهمیت در زمینه های بهداشت فردی و بهداشت محیط

پست توسط sajadali »

نكات حايز اهميت در زمينه هاي بهداشت فردي و بهداشت محيط خوابگاهها :
- تنظيف و پاكيزه سازي اطاقها به صورت مرتب انجام پذيرد و از تجمع اشيا زائد و دور از استفاده در محيط خوابگاه اجتناب گردد .
- شستشوي پتوها ، ملحفه ها و وسايلي كه با پوست شما در تماس است اهميت دارد. استفاده مشترك افراد در هنگام نشستن و دراز كشيدن روي تختها امكان انتقال بيماريهاي قارچي و پوستي را افزايش مي دهد . جهت خشك كردن وسايل ، نور خورشيد به ليل برخورداري از اشعه ماوراء بنفش ضد عفوني كننده مناسبي است .
- يخچالها درست مورد استفاده قرار گيرد .از تلنبار كردن مواد غذايي د حجم زياد در يخچال پرهيز كنيد . يخچالها را مرتب باز بيني كنيد و پاكزه گردانيد.
- بلافاصله بعد از مصرف غذا نسبت به شستشوي ظروف اقدام كنيد و از تلنبار كردن در فضاي اطاق يا آشپزخانهپرهيز كنيد .حداقل فايده اين كار نياز به آب و شوينده كمتر ، نياز به وقت كمتر ، جلوگيري از تجمع و رشد ميكروب روي ظروف و كاهش سوسك و حشرات در محيط زندگي است.
- ظرفشويي ها بلافاصله بعد از شستشوي ظروف تميز گردند. جلوگيري از تجمع مواد غذايي خصوصاً چربي و عدمگرفتگي مداوم سينك ظرفشويي از فوايد آن كار است.
- بعد از استحمام و يا اصلاح صورت در روشويي ها ، زائداتي همچون تيغ را در محوطه حمامرها نكنيد.
- چنانچه مي خواهد از سوپر ماركتها و مغازه ها مواد غذايي تهيه نمائيد ، مواد غذايي با بسته بندي سالم با مد نظر قرار دادن تاريخ توليد و تاريخ انقضاء مصرف و نيز پروانه ساخت تهيه نمائيد . چنانچه قصد داريد از مواد غذايي خانگي بهره مند شويد خود نسبت به تهيه آن اقدام كنيد.بديهي است متصديان امكنه تهيه و توزيع مواد غذايي ممكن است دقت لازم را در رعايت بهداشت نداشته باشند .
- مواد غذايي پخته شده و آماده مصرف را به مدت زياد در فضاي اطاق نگهداري نكنيد . دماي اطاق شرايط مناسبي براي تجمع و رشد ميكروبها بر روي مواد غذايي فراهم مي كند . دماي مناسب جهت نگهداري مواد غذايي كمتر از 4 درجه و يا بالاتر از 60 درجه سانتي گراد است .
- رها كردن زباله در محيط خوابگاه يك حركت غير اصولي است . ايجاد و ترويج فرهنگ درست بهداشتي ، زيست محيطي قبل از همه وظيفه قشر تحصيل كرده است.
- از دور ريختنكاغذ ، قوطي هاي آلومينيومي ، شيشهاي و پلاستيكي پرهيز شود. تمام اين مواد قابليت بازيافت و برگشت به چرخه توليد را دارند. چنانچه براي اين موضوع تدابير و تجهيزات خاصي در نظر گرفته نشده است ، تشويق و ترغيب مسئولين جهت در نظر گرفتن اينگونه موارد از طريق استقبال و رويكرد شما ميسر خواهد بود . توجه به اين مسائل علاوه بر فوايد زيست محيطي و اقتصادي از هدر رفتن بخشي از سرمايه مملكت هم جلوگيري مي كند.
- سيگار يك عادت فردي و اجتماعي غلط و بيهوده است ، در پذيرش اين باور شك نكنيم ، در ترويج آن درنگ نكنيم .
- از هدر دادن آب با استحمامهاي طولاني مدت و استفاده نادرست از آب كه نسل آينده و امروز را با بحران كم آبي رو به رو كرده است خودداري كنيم .
- در كاهش ميزان صداي نا مطلوب در محيط خوابگاه كوشا باشيد . شايد اين حداقل انتظاري است كه شما نيز به هنگام استراحت و يا مطالعه از ديگر دوستانتان داريد.
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان