[font=tahoma xml]سالها پیش ؛ بخش پونتیاك شركت خودروسازی جنرال موتورز شكایتی را از یك مشتری با این مضمون دریافت كرد: این دومین باری است كه برایتان می نویسم و برای این كه بار قبل پاسخی نداده اید، گلایه ای ندارم ؛ چراكه موضوع از نظر من نیز احمقانه است! [/font]
[font=tahoma xml]به هر حال ، موضوع این است كه طبق یك رسم قدیمی ، خانواده ما عادت دارد هر [/font][font=tahoma xml]جمعه [/font][font=tahoma xml]شب پس از شام به عنوان دسر بستنی بخورد. سالهاست كه ما پس از شام جمعه رای گیری می كنیم و براساس اكثریت آرا نوع بستنی ، انتخاب و خریداری می شود. این را هم باید بگویم كه من بتازگی یك خودروی شورولت پونتیاك جدید خریده ام و با خرید این خودرو، رفت و آمدم به فروشگاه برای تهیه بستنی دچار مشكل شده است. [/font]
[font=tahoma xml]لطفا دقت بفرمایید! هر دفعه كه برای خرید بستنی وانیلی به مغازه می روم و به خودرو بازمی گردم ، ماشین بعد از چندین استارت و به سختی روشن می شود؛ اما هر بستنی دیگری كه بخرم ، چنین مشكلی نخواهم داشت. خواهش می كنم درك كنید كه این مساله برای من بسیار جدی و دردسرآفرین است و من هرگز قصد شوخی با شما را ندارم.[/font][font=Tahoma][/font]
[font=tahoma xml]می خواهم بپرسم چطور می شود پونتیاك من وقتی بستنی وانیلی می خرم ،روشن نمی شود؛ اما با هر بستنی دیگری راحت استارت می خورد؟ [/font]
[font=tahoma xml]مدیر بخش فنی شركت به نامه دریافتی از این مشتری عجیب ، با شك و تردید برخورد كرد؛اما از روی وظیفه و تعهد، یك مهندس را مامور بررسی مساله كرد. مهندس خبره شركت ، جمعه شب پس از شام با مشتری قرار گذاشت. [/font]
[font=tahoma xml]آن دو به اتفاق به بستنی فروشی رفتند. آن شب نوبت بستنی وانیلی بود. پس از خرید بستنی ، همان طور كه در نامه شرح داده شد، ماشین روشن نشد![/font][font=Tahoma][/font]
[font=tahoma xml]مهندس جوان و جویای راه حل ، 3 شب پیاپی دیگر نیز با صاحب خودرو وعده كرد. یك شب نوبت بستنی شكلاتی بود، ماشین روشن شد. شب بعد بستنی توت فرنگی و خودرو براحتی استارت خورد. شب سوم دوباره نوبت بستنی وانیلی شد و باز ماشین روشن نشد! [/font]
[font=tahoma xml]نماینده شركت به جای این كه به فكر یافتن دلیل حساسیت داشتن خودرو به بستنی وانیلی باشد، تلاش كرد با موضوع منطقی و متفكرانه برخورد كند. او مشاهداتی را از لحظه ترك منزل مشتری تا خریدن بستنی و بازگشت به ماشین و استارت زدن برای انواع بستنی ثبت كرد. [/font]
[font=tahoma xml]این مشاهده و ثبت اتفاق ها و مدت زمان آنها، نكته جالبی را به او نشان داد: بستنی وانیلی پرطرفدار و پرفروش است و نزدیك در مغازه در قفسه ها چیده می شود؛ اما دیگر بستنی ها داخل مغازه و دورتر از در قرار می گیرند. پس مدت زمان خروج از خودرو تا خرید بستنی و برگشتن و استارت زدن برای بستنی وانیلی كمتر از دیگر بستنی هاست. [/font]
[font=tahoma xml]این مدت زمان مهندس را به تحلیل علمی موضوع راهنمایی كرد و او دریافت پدیده ای به نام [/font][font=tahoma xml]قطع کامل جریان سیال[/font][font=tahoma xml]([/font][font=tahoma]Vapor Lock[/font][font=tahoma xml]) باعث بروز این مشكل می شود. [/font]
[font=tahoma xml]دیر روشن شدن خودرو پس از خاموش شدن ، به دلیل تراكم بخار در موتور و پیستون ها ، مساله اصلی شركت ، پونتیاك و مشتری بود. [/font][font=Tahoma][/font]
[font=tahoma xml] شرح حكایت [/font]
[font=tahoma xml]مشتریان ما به زبانهای مختلفی سخن می گویند. ایشان از ادبیات متفاوتی برای سخن گفتن بهره می گیرند.[/font][font=Tahoma][/font]
[font=tahoma xml]اگر حرف مشتری را خوب گوش كنیم ، می توانیم با توجه به لحن گفتارشان درك فراتری از آنچه می خواهند به گوش ما برسانند، داشته باشیم. [/font]
[font=tahoma xml]آیا همه حرفهای مشتریان ما باید منطقی ، اصولی و مرتبط با موضوع باشد؟ [/font]
[font=tahoma xml]اگرمشتری چیزی می گوید كه به نظر مسخره و بی ربط است ، یا شكایتی عجیب را طرح می كند، چگونه برخوردی شایسته اوست؟ [/font]
[font=tahoma xml]یك اتفاق نادر برای یك مشتری و پیام بظاهر احمقانه او می تواند روشنگر مسیر بهترین و زبده ترین مهندسان جنرال موتورز باشد. [/font]
[font=tahoma xml]مثال ساده ای كه نقل شد، تاكید بر این موضوع دارد كه مشتری بهترین راهنما و كمك ما در بهتر شدن محصول و خدمات ماست. [/font]
[font=tahoma xml]اگر در پی نوآوری هستیم ، باید به طور جدی سازوكار «خوب گوش دادن» و «شنیدن» صدای مشتری را طراحی كنیم. [/font]
[font=tahoma xml]شما مشتریان خود را می شناسید؟ [/font]
[font=tahoma xml]صدایشان به گوشتان می رسد؟ [/font]
[font=tahoma xml]بی ربط و با ربط، حرف مشتری گوهر است[/font][font=Tahoma] [/font]
[hr]
[font=tahoma xml]علت هر شکستی،عمل کردن بدون فکر است. الکسمکنزی[/font]
حرف مشتری گوهر است
در این انجمن به متفرقه در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
مدیر انجمن: naderloo
حرف مشتری گوهر است
هیچگاه به خاطر “هیچکس” دست از “ارزشهایت” نکش …
چون زمانی که آن فرد از تو دست بکشد ، تو می مانی و یک “من” بی ارزش !
الهه السادات امیری نایینی
چون زمانی که آن فرد از تو دست بکشد ، تو می مانی و یک “من” بی ارزش !
الهه السادات امیری نایینی
ارسال پست
تعداد پست ها:1
• صفحه 1 از 1
پرش به
- دفتر انجمن موژ
- ↲ دفتر انجمن
- ↲ خبرنامه
- ↲ سوال هفته
- ↲ نظام مشارکت انجمن
- ↲ مجله سایت
- ↲ مجله سایت
- ↲ اخبار انجمن
- ↲ قوانین و مقررات
- ↲ قوانین و مقررات انجمن
- تالار بهداشت
- ↲ تالار بهداشت
- ↲ بهداشت
- ↲ معرفی سایت های HSE
- ↲ معرفی اساتید
- ↲ استاندارد ها
- ↲ استخدام
- ↲ همایش ها
- ↲ دانلود کتب الکترونیکی
- ↲ اخبار بهداشت
- ↲ بهداشت مدارس
- ↲ کارشناسی ارشد
- ↲ پایان نامه
- ↲ اپیدمیولوژی
- ↲ آلاینده های نوظهور
- ↲ پوسترهای بهداشتی
- ↲ پاورپوینت های سلامت ایمنی محیط زیست - HSE
- تالار مهندسی بهداشت محیط
- ↲ تالار بهداشت محیط
- ↲ اخبار بهداشت محیط
- ↲ مهندسی بهداشت محیط
- ↲ جمع آوری و دفع مواد زائد جامد
- ↲ تصفیه آب
- ↲ آلودگی هوا و کنترل آن
- ↲ تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی
- ↲ میکروبیولوژی آب و فاضلاب
- ↲ شیمی آب و فاضلاب
- ↲ ارشد بهداشت محیط
- ↲ مبارزه با ناقلین
- ↲ بهداشت پرتوها و حفاظت
- ↲ نقشه برداری و نقشه کشی
- ↲ بیماریهای منتقله آب
- ↲ هیدرولیک و مکانیک سیالات
- ↲ هیدرولوژی
- ↲ انتقال و توزیع آب
- ↲ طراحی تصفیه خانه آب و فاضلاب
- ↲ سیستمهای نوین تصفیه
- ↲ جمع آوری فاضلاب و سیلاب
- ↲ گندزداها
- ↲ استاتیک و مکانیک خاک
- ↲ کنترل بهداشتی مواد غذایی
- ↲ ریاضیات مهندسی
- ↲ مقاله و جزوات بهداشت محیط
- ↲ آنالیز دستگاهی
- ↲ انتخاب پمپ
- ↲ ضربه آب
- ↲ بهداشت محیط بیمارستان
- ↲ کارآفرینی بهداشت محیط
- تالار مهندسی بهداشت حرفه ای
- ↲ تالار بهداشت حرفه ای
- ↲ جزوات بهداشت حرفه ای
- ↲ مهندسی بهداشت حرفه ای
- ↲ عوامل زیان آور محیط کار
- ↲ بیماریهای ناشی از کار
- ↲ روانشناسی صنعتی
- ↲ سم شناسی
- ↲ ارگونومی
- ↲ ارشد بهداشت حرفه ای
- ↲ کتب بهداشت حرفه ای
- ↲ MSDS اطلاعات ایمنی مواد
- ↲ بهداشت کارگاه
- ↲ ایمنی مواد شیمیایی
- ↲ آلودگی هوا
- ↲ لوازم حفاظت فردی
- ↲ مقالات بهداشت حرفه ای
- ↲ آلودگی صدا و کنترل
- ایمنی
- ↲ حوادث
- ↲ مقاله و جزوات ایمنی
- ↲ کارشناسی ارشد
- ↲ اعلام حریق
- ↲ اطفاء حریق
- ↲ خوردگی بیولوژیکی
- ↲ خوردگی بیولوژیکی
- تالار مهندسی محیط زیست
- ↲ تالار مهندسی محیط زیست
- ↲ ارزیابی اثرات زیست محیطی
- ↲ ارشد محیط زیست
- ↲ طراحی محیط زیست
- تالار اقتصاد مهندسی
- ↲ اقتصاد مهندسی
- تالار سیستم های مدیریتی
- ↲ تالار سیستم های مدیریتی
- ↲ سیستمهای مدیریت
- ↲ سیستم های زیست محیطی
- ↲ ارشد HSE
- ↲ ایمنی و بهداشت حرفه ای
- ↲ سیستم مدیریت HSE
- ↲ مدیریت ریسک
- ↲ فرهنگ HSE
- ↲ مدیریت بحران
- ↲ سیستم مدیریت انرژی
- تالار آموزش
- ↲ تالار آموزش
- ↲ آموزش نرم افزارهای تخصصی
- ↲ EGOUT طراحی شبکه فاضلاب
- ↲ دانلود نرم افزارEGOUT
- ↲ دانلود راهنمای EGOUT
- ↲ دانلود فیلم EGOUT
- ↲ دانلود اتوکد AUTOCAD
- ↲ پیش نیاز دوره
- ↲ شبکه فاضلاب SewerCAD
- ↲ دانلود نرم افزار SewerCAD
- ↲ پیش نیاز دوره SewerCAD
- ↲ آزمون
- تالار نرم افزار
- ↲ تالار نرم افزار و رایانه
- ↲ رایانه و نرم افزار
- ↲ نرم افزارهای عمومی
- ↲ نرم افزارهای تخصصی
- ↲ طراحی تصفیه خانه فاضلاب
- ↲ مدیریت کیفیت و توسعه منابع آب
- ↲ مدیریت کیفیت و توسعه منابع آب
- ↲ نرم افزار hse اندروید
- سایر موضوعات
- ↲ تریبون آزاد
- ↲ متفرقه
- ↲ مناسبت ها
- ↲ صندلی داغ
- ↲ همه چیز از همه جا
- ↲ دانستنی ها
- ↲ بحث روز
- مشارکت در پروژه
- ↲ پیشنهاد پروژه
- ↲ ارائه خدمات مهندسی
چه کسی حاضر است؟
کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان