صفحه 1 از 1

تولید پنل‌های خورشیدی از پنبه و کرچک

ارسال شده: 19 مارس 2013 14:02
توسط naene
به گزارش گروه بین الملل زیست نیوز، شرکت بیوسولار نوع جدیدی از پنل‌های خورشیدی را معرفی کرده که در ساخت آنها از موادی مانند پنبه و دانه کرچک استفاده شده است. این پنل‌های خورشیدی که به نام "بیوسولار بَک شیتس" شناخته می شوند از موادی تقریبا غیر سمی، بادوام‌تر و ارزان‌تر نسبت به همتایان رایج خود تولید شده‌اند. پنل های خورشیدی بَک شیتس گواهینامه‌های لازم برای تولید انبوه را کسب کرده و اکنون برای فروش تجاری آماده است.
لایه رویی یک سلول خورشیدی معمولا از شیشه و پلیمرهای غیر زیستی ساخته می شود. اما محصول بیوسولار یک کامپوزیت زیستی شفاف بوده که به معنای جایگزینی این لایه و کاهش هزینه‌های تولید ماژول‌های خورشیدی است. در این پنل‌ها از پنبه برای تولید الیاف سلولزی سخت و از دانه‌های کرچک برای تولید رزین که در تولید پلی آمیدی شبیه نایلون کاربرد دارد، استفاده شده است. نتیجه این فرآیند ماده‌ای سبک‌تر برای تولید و بدون حلال‌های سمی صنعتی بوده است. بیوسولار بِک شیتس از درجه بالای رسانایی گرمایی برخوردار بوده که به افزایش طول عمر پنل‌های خورشیدی کمک می کند.
البته استفاده از دانه‌های کرچک در صنعت انرژی خورشیدی نگرانی‌هایی را نیز در پی داشته است. کرچک برای انسان سمی بوده و ممکن است طی روند تولید واکنش‌های آلرژیک شدیدی را موجب شود. همچنین، میزان تولید کرچک در آمریکا پایین بوده و به منظور افزایش ویژگی دوستدار محیط زیست بودن آن نسبت به نفت، پژوهشگران در تلاش هستند تا میزان سمی بودن آنها را کاهش دهند.

Re: تولید پنل‌های خورشیدی از پنبه و کرچک

ارسال شده: 20 مارس 2013 07:44
توسط mjsadeh
[JUSTIFY]
naene نوشته شده:به گزارش گروه بین الملل زیست نیوز، شرکت بیوسولار نوع جدیدی از پنل‌های خورشیدی را معرفی کرده که در ساخت آنها از موادی مانند پنبه و دانه کرچک استفاده شده است. این پنل‌های خورشیدی که به نام "بیوسولار بَک شیتس" شناخته می شوند از موادی تقریبا غیر سمی، بادوام‌تر و ارزان‌تر نسبت به همتایان رایج خود تولید شده‌اند. پنل های خورشیدی بَک شیتس گواهینامه‌های لازم برای تولید انبوه را کسب کرده و اکنون برای فروش تجاری آماده است. [/JUSTIFY][JUSTIFY]لایه رویی یک سلول خورشیدی معمولا از شیشه و پلیمرهای غیر زیستی ساخته می شود. اما محصول بیوسولار یک کامپوزیت زیستی شفاف بوده که به معنای جایگزینی این لایه و کاهش هزینه‌های تولید ماژول‌های خورشیدی است. در این پنل‌ها از پنبه برای تولید الیاف سلولزی سخت و از دانه‌های کرچک برای تولید رزین که در تولید پلی آمیدی شبیه نایلون کاربرد دارد، استفاده شده است. نتیجه این فرآیند ماده‌ای سبک‌تر برای تولید و بدون حلال‌های سمی صنعتی بوده است. بیوسولار بِک شیتس از درجه بالای رسانایی گرمایی برخوردار بوده که به افزایش طول عمر پنل‌های خورشیدی کمک می کند. [/JUSTIFY][JUSTIFY]البته استفاده از دانه‌های کرچک در صنعت انرژی خورشیدی نگرانی‌هایی را نیز در پی داشته است. کرچک برای انسان سمی بوده و ممکن است طی روند تولید واکنش‌های آلرژیک شدیدی را موجب شود. همچنین، میزان تولید کرچک در آمریکا پایین بوده و به منظور افزایش ویژگی دوستدار محیط زیست بودن آن نسبت به نفت، پژوهشگران در تلاش هستند تا میزان سمی بودن آنها را کاهش دهند.
[/JUSTIFY][JUSTIFY]با عرض سلام و تشکر[/JUSTIFY][JUSTIFY]اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید خوشحال میشیم ما رو هم در جریان قرار دهید.[/JUSTIFY][JUSTIFY]ضمناً اطلاعاتی در خصوص اینکه این تکنولوژی تاکنون وارد ایران شده یا خیر در دست دارید؟[/JUSTIFY]